• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Genghis

Det är ju fan du som gnäller, ts. Låt folk vara feta om de vill. Alla bryr sig inte om samma saker som du.

• Mariahobbi
    emmw skrev 2012-01-13 11:49:28 följande:
    Kärnan ser jag som en uppmanan för de som lider av fetman (både av psykologiska och karaktäristiska anledningar) att ta tag i sina problem. Att gå in i sig själv och leta en utväg istället för att koncentrera sig på att hitta anledningar till varför man INTE kan ta tag i sina problem.
    Kan inte riktigt se det du beskriver i Ts, men det är ju jag det!
  • Anonym (fattar inte!)
    Genghis skrev 2012-01-13 12:02:58 följande:
    Det är ju fan du som gnäller, ts. Låt folk vara feta om de vill. Alla bryr sig inte om samma saker som du.
    Må så vara, och NEJ alla bryr sig inte om samma saker som jag..
  • Anonym (fattar inte!)

Jag motionerar Dagligen, cyklar och går långpromenader med mina hundar för att vi behöver det och trivs med det! (just nu ligger jag hemma med ryggont pga ett diskbrock)

Och Ja JAG tänker på vad jag stoppar i MIG..  Jag äter GI baserad kost varje dag! inget bröd, ris, potatis, pasta, mjöl osv.. Jag äter rårivna morötter till min korvstroganoff och broccoli samt brytbönor till mitt kött! min frukost brukar bestå av kesella eller ägg.. JAG blir svullen av kolhydrater och magen kör ihop sig på mig.
    Min son måste få äta pasta, ris och sådana saker eftersom ett växande barn behöver det!

lördagar kan det bli en pizza eller något gott och jag unnar mig en krogrunda med fyllemat efter det..

MEN det finns dom som INTE tänker sig för det får ju stå för dom....

• Lavish
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-13 12:11:50 följande:
    Jag motionerar Dagligen, cyklar och går långpromenader med mina hundar för att vi behöver det och trivs med det! (just nu ligger jag hemma med ryggont pga ett diskbrock)

Och Ja JAG tänker på vad jag stoppar i MIG..  Jag äter GI baserad kost varje dag! inget bröd, ris, potatis, pasta, mjöl osv.. Jag äter rårivna morötter till min korvstroganoff och broccoli samt brytbönor till mitt kött! min frukost brukar bestå av kesella eller ägg.. JAG blir svullen av kolhydrater och magen kör ihop sig på mig.
    Min son måste få äta pasta, ris och sådana saker eftersom ett växande barn behöver det!

lördagar kan det bli en pizza eller något gott och jag unnar mig en krogrunda med fyllemat efter det..

Grattis till dig vad duktig du är. Eller? Varför berättar du detta, vem bryr sig vilka bönor du käkar till stroganoffen.
  • Anonym (fattar inte!)
    Lavish skrev 2012-01-13 12:14:02 följande:
    Grattis till dig vad duktig du är. Eller? Varför berättar du detta, vem bryr sig vilka bönor du käkar till stroganoffen.
    för att vi resonerar och tänker OLIKA
  • Lavish
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-13 12:18:10 följande:
    för att vi resonerar och tänker OLIKA
    Genom vilka bönor vi väljer till stroganoffen?
  • Anonym (fattar inte!)
    Lavish skrev 2012-01-13 12:20:07 följande:
    Genom vilka bönor vi väljer till stroganoffen?
    suck
  • PumpkinQueen
    Anonym (fattar inte!) skrev 2012-01-13 12:11:50 följande:

Tror du verkligen att det är så enkelt att det handlar om att de inte tänker? Det tror inte jag. Jag har själv varit fet, och jag kan säga att min fetma och vad jag borde äta var det första jag tänkte på när jag vaknade varje morgon och det sista jag tänkte på när jag somnade på kvällen.

Det är inte så enkelt som du målar upp det. Tjocka människor är inte dumma. De förstår att de inte bör äta onyttigt, men de gör det ändå. För att de mår dåligt.
  • Anonym (fattar inte!)
    PumpkinQueen skrev 2012-01-13 12:27:12 följande:
    Tror du verkligen att det är så enkelt att det handlar om att de inte tänker? Det tror inte jag. Jag har själv varit fet, och jag kan säga att min fetma och vad jag borde äta var det första jag tänkte på när jag vaknade varje morgon och det sista jag tänkte på när jag somnade på kvällen.

Det är inte så enkelt som du målar upp det. Tjocka människor är inte dumma. De förstår att de inte bör äta onyttigt, men de gör det ändå. För att de mår dåligt.
    ok
Svar på tråden tjocka människor?!