• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Cogito ergo sum

Jag är mullig, stolt över mina kurvor och äter medelhavskost utan socker och inga mjölkprodukter. Är hälsosam enligt blodtryck och kolestorol. Alla mulliga är inte ohälsosamma. Det är värre med det gömda fettet på en smal som samlas runt organ. Tycker jag iaf.

• KinkyE

Varför tror så många att tjocka människor bara äter snabbmat som pizza & hamburgare? 

I'm a liar and that's the truth!
  • Anonym (..)
    KinkyE skrev 2012-01-13 13:54:17 följande:
    Varför tror så många att tjocka människor bara äter snabbmat som pizza & hamburgare? 
    det tror man nog inte, det räcker med att äta halvfabrikat och sen tro att man "lagat allt från grunden", fredagsmys, lördasgmys och alkohol. Massa skit helt enkelt. Sedan tro att "det är någon gång i veckan, det kan inte skada" köret.

Been there, done that.
  • LexxieLee
    KinkyE skrev 2012-01-13 13:54:17 följande:
    Behöver inte vara enbart pizza eller snabbmat, man kan hur nyttigt som helst men det spelar ingen roll om du äter  det i ofantliga mängder..läste någonstans för nått år sen att äter du 2 apelsiner är det sunt, men stoppar du i dig 30 apelsiner är det osunt..
  • Cogito ergo sum
    LexxieLee skrev 2012-01-13 13:59:38 följande:
    Behöver inte vara enbart pizza eller snabbmat, man kan hur nyttigt som helst men det spelar ingen roll om du äter  det i ofantliga mängder..läste någonstans för nått år sen att äter du 2 apelsiner är det sunt, men stoppar du i dig 30 apelsiner är det osunt..
    Är inte det sunt förnuft?
  • LexxieLee
    Cogito ergo sum skrev 2012-01-13 14:01:35 följande:
    Är inte det sunt förnuft?
    För mig är det sunt förnuft, men säkert inte för alla
  • PumpkinQueen
    Anonym (..) skrev 2012-01-13 13:52:10 följande:
    Många "feta" I  tråden skriver hela tiden " vi äter aldrig ute , vi lagar allt hemma" Men bara för det betyder det ju inte att ni äter rätt mat. Och det här med " Äter bara godis en gång i veckan"
    Antagligen ska du sluta med det också då eftersom din kropp tydligen inte klarar av det..Det är inte svårare än man gör det till.
    Om det varit lätt hade de väl gjort det bara? Hur hade det varit med lite empati? Försök att sätta sig in i hur andra människor mår.
  • Sven Justus
    Anna Paulita skrev 2012-01-13 13:15:20 följande:

Andra "anti tjockis" tråden jag ser i dag. Orka bry sig liksom, speciellt hur andra ser ut, vad de äter och hur hälsosamma de är eller inte är. När blev det ditt problem?

Det är i allra högsta grad ett problem för omvärlden med överviktiga människor. Fetma är i flera länder ett folkhälsoproblem eftersom man befarar att det kommer att haverera sjukvårdssystemen iform av skenande antalet fall av diabetes, hjärt och kärlsjukdomar etc etc.  Därför är det ett problem för vissa. 
    Män är män. Kvinnor är kvinnor
  • KinkyE
    LexxieLee skrev 2012-01-13 13:59:38 följande:
    Jo givetvis, men det man hör är ju oftast att tjocka människor trycker i sig fet mat det var det jag menade. 
    Många verkar tro att det är så. 

I'm a liar and that's the truth!
  • Anonym (..)
    PumpkinQueen skrev 2012-01-13 14:03:46 följande:
    Om det varit lätt hade de väl gjort det bara? Hur hade det varit med lite empati? Försök att sätta sig in i hur andra människor mår.
    Som sagt.. har varit där och VET att det går bara man ger sig fan på det.
Svar på tråden tjocka människor?!