• Anonym (fattar inte!)

tjocka människor?!

Hej!
    Jag en person som är oerhört rädd om min kropp och som är fullkomligt livrädd för att bli tjock!
    Jag lever sunt och tänker på vad stoppar i mig..

Till saken hör att  det går en hel del program på tv just nu ang fetma och feta människor. Såklart för att uppmärksamma vårat samhälle och människor angående problemen kring detta.
    De gånger jag råkat vända över till de programmen och när jag ser feta människor ute så börjar jag att fundera!?
    Jag skall inte säga att jag mår illa men jag kan tycka att en fet människa inte behöver den där sladdriga pizzan eller skräpmaten från de olika matketjorna. Laga maten hemma istället!

Ok jag köper om man har fel på ämnesomsättning osv men jag tycker att alla som är överviktiga sitter och gnäller över sin situation! - jag är så tjock bla bla bla.. men dom är inte intresserade att ta tag i det! varför?

Vill dom få hjärt/kärl och andra följd sjukdomar? Vill dom sitta och tycka synd om sig själva? gör något åt det istället och sluta GNÄLL!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 21:28
    Efter att ha fått andra perspektiv i frågan så ber jag nu om ursäkt över detta inlägg.. Ibland tänker man faktiskt inte på de orsaker som finns. Sorry!

• Svar på tråden tjocka människor?!
  • Anonym (hej)

Hej
    Har fel på sköldkörtlen har alltid varit lite tjock

men att du orkar bryr dig?

Jag tränar äter sunt ibland också osunt. Jag är människa jag gnäller inte MEN

folk runt om kring mig gnäller på mig på bussen fan fett??? fan äcklig

bajs på dem

• Pickeli

Har du samma resonemang kring alkoholister, narkomaner, hemlösa och anorektiker också?

Google it!
  • olleolle

Det gör du rätt i att vara rädd. Att bli tjock är inget att stå efter.
    Det vore hemskt att bli som en boll med armar o ben. Uschamig vilken mardröm.

• Petronella01

Nu är jag varken eller, men jag skulle hellre vara fet än korkad

If you´re not part of the freaks, you´re part of the boredom
  • Daeminimon

Så, du fick inte medhållet du ville ha in den andra tråden du startade, så startade en ny?

Hälsningar, en överviktig som kör tre zumbapass i veckan.

• Trivelina73

Jag äter inte pizza o sånt skräp. Tar en kaffe ibland ute men då tar jag inge bulle till så som mina väninnor tar de kan äta hur mycket socker som helst. 

Jag vet inte va som är fel, för när jag levde på 1300kcal per dag så hände det inget alls med vikten och så ät jag i flera månader och inte hände de något heller då när jag levde på 900kcal  per dag under flera månader (jag var nog mest bara hungrig). Sen blev jag sjuk igen och äter väll någonstans på 2000kcal per dag och inte händer de något nu heller (går inte upp).

Jag äter mest hemmabakad bröd, fullkornsprodukter och grönsaker.  Äter inte kött men äter mjölkprodukter. 

Så bara för att man är fet, så äter man inte fel och nej, jag har inge fel på min omsättning enligt tester eftersom jag saknar sköldkörtel så äter jag medecin och jag får även överdos för att bromsa upp återfall av cancern.  

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • woopie
    Pickeli skrev 2012-01-12 13:55:36 följande:
    Har du samma resonemang kring alkoholister, narkomaner, hemlösa och anorektiker också?

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Anonym (fattar inte!)
    Pickeli skrev 2012-01-12 13:55:36 följande:
    Ja, hjälp finns att få! jag är själv fd bulimiker och haft alkohol problem.. jag kom till en punkt när jag insåg mina problem och tog tag i det! min bror är fd amfetaminist och har inget eget boende, men han kämpar för att få in en fot i samhället igen! Vill man så Kan man.
  • oOMayaOo

Jag är fet, lagar nästan all mat hemma och gnäller inte till någon över min fetma. Konstigt?

• Anonym (fattar inte!)
    Daeminimon skrev 2012-01-12 13:58:56 följande:
    Så, du fick inte medhållet du ville ha in den andra tråden du startade, så startade en ny?

Hälsningar, en överviktig som kör tre zumbapass i veckan.
    Jag har inte startat någon annan tråd..?
Svar på tråden tjocka människor?!