• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • Jullessk

Om ett barn kommer in på akuten med symtom som du beskriver så kan jag garantera dig att ingen skickar hem det barnet. Stämmer verkligen detta?

Alvin 081121
  • mithrandil
    Jullessk skrev 2012-01-16 21:55:33 följande:
    Om ett barn kommer in på akuten med symtom som du beskriver så kan jag garantera dig att ingen skickar hem det barnet. Stämmer verkligen detta?
    Nä, jag hittar bara på för att jag inte har något annat att göra. :-O
  • mithrandil

liji77: eller så gör jag det lätt för mig själv och ringer till hans allergiläkare så får hon ta ställning till vad jag ska göra. :)

• Jullessk
    mithrandil skrev 2012-01-16 21:56:36 följande:
    Nä, jag hittar bara på för att jag inte har något annat att göra. :-O

Du måste haft världens otur som träffar sjukvårdspersonal som är mer inkompetent än den andra.
    Alvin 081121
  • Jullessk

Är det så att pojken är slö, har ont i magen, porterfärgad urin, kittfärgad avföring och inte vill äta?

Alvin 081121
  • liji77
    mithrandil skrev 2012-01-16 22:01:18 följande:
    liji77: eller så gör jag det lätt för mig själv och ringer till hans allergiläkare så får hon ta ställning till vad jag ska göra. :)
    Om inte annat så kan ju den läkaren veta vart ni ska vända er, så tanken är inte dum.
  • mithrandil
    Jullessk skrev 2012-01-16 22:03:17 följande:

Är det så att pojken är slö, har ont i magen, porterfärgad urin, kittfärgad avföring och inte vill äta?

Slö, nä det är han inte. Han är trött. Vill sitta i soffan mycket. Men han kan likaväl busa runt en stund som vanliga barn gör. Nej, han vill inte äta, men det har han inte velat på evigheter efter att ständigt få ont och bli dålig av allt han stoppar i munnen. Ja, han har ont i magen, det kan man lätt få när man är multiallergisk.
    Kittfärgad avföring har jag ingen aning om vad det är. Hans avföring har alla möjliga färger. Hans urin är mörk.

Ber om ursäkt men jag uppfattar dig inte bara så lite spydig.
    Är det din mening kan du gå och vara spydig någon annanstans. 
  • lövet2
    Jullessk skrev 2012-01-16 21:55:33 följande:
    *intygar att sådant händer*
  • lövet2
    mithrandil skrev 2012-01-16 22:20:09 följande:
    Slö, nä det är han inte. Han är trött. Vill sitta i soffan mycket. Men han kan likaväl busa runt en stund som vanliga barn gör. Nej, han vill inte äta, men det har han inte velat på evigheter efter att ständigt få ont och bli dålig av allt han stoppar i munnen. Ja, han har ont i magen, det kan man lätt få när man är multiallergisk.
    Kittfärgad avföring har jag ingen aning om vad det är. Hans avföring har alla möjliga färger. Hans urin är mörk.
    Kittfärgad = beigevit

Har urinen haft samma färg som kaffe?
  • mithrandil
    lövet2 skrev 2012-01-16 22:23:47 följande:
    Kittfärgad = beigevit

Har urinen haft samma färg som kaffe?
    Nej gud nej.. så mörk är den inte.
    Kanske mer som te.

avföringen är inte beigevit, utan mer beige åt det gula hållet. Kan påminna litegrann om spädbarns senapsfärg, fast ändå lite mer beige. Ifall du förstår vad jag menar.

Men sen är ju avföringen skogsgrön och orange ibland också så det är svårt att veta vad som är vad.

Hans allergisymtom verkar ju dessutom gå väldigt mycket hand i hand med allt alla här frågar om så det är jättesvårt att veta. 
Svar på tråden Min 3åring är gul