• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • smalltownmom

Hoppas på att allt går bra och att i slutändan visar det sig att det bara var ngt enkelt!
    kram 

• mithrandil

Tack för att ni frågar.
    Blev bestämt att vi skulle be om en tid till barnmott för det var alldeles för lite blod som hon trott.
    När jag ringer barnmott säger de att de behöver en remiss ifrån VC så jag har bett om en sådan.
    De skulle höra av sig när remissen kommit in och jag har inte hört något mer.

Idag hade vi ingen bra kväll. När jag hämtat sonen på dagis bara la han sig i soffan och ville inte äta varken middag eller välling men däremot så är han väldigt törstig. Har tjoat högt om att han har ont i magen och även spytt tre gånger.

Har ingen aning om vad det beror på. Han kan ju ha blivit magsjuk, eller reagerat på laxen han åt på dagis eller i värsta fall så kan det bero på det gula. Sitter i kö för att prata med 1177 nu så vi får se vad de tycker.
    Det gick visserligen magsjuka på dagis förra veckan, men det känns ju inte helt bra ändå. 

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Bebisjuli06

Alltså helt ärligt - jag tycker att du ska ta honom till barnakuten. Ni kan ju inte ha det så här. Vem vet när de får remissen? Och sen ska ni vänta på en tid. Det är snart helg dessutom. Vet att det är långt till barnakuten men är det inte värt det i detta läget? Är verkligen inte meningen att låta pushig eller otrevlig men tänker på den stackars pojken. Känner med er!

• smalltownmom

Säger detsamma ALDRIG att jag skulle vänta på någon remiss..du säger att han har varit gul sen en tid tillbaka från och till så någon extra dag gör väl inte så mycket..
    Ta inte illa upp men känns som om du känner dig väldigt osäker..ja blir en bit att åka sant!
    men tänk..tänk bara om så kan det betyda mycket att ni tog den resan...OM inte annat så får ni bli lugna..
    Nu är det så mycket annat han är trött han har kräkts oxå...vill inte äta vill inte dricka..Vännen <3 snälla åk in med honom.

menar absolut inget illa..jag bara bryr mig.Kram 

Svar på tråden Min 3åring är gul