Anonym skrev 2012-01-23 23:35:24 följande:
Tänker jag helt fel i det här?
Om jag har kvar mitt gamla konto så finns risken att jag kan hackas och outas i värsta fall. Har många trådar.

Men om jag ändrar nickname, lösenord och tillhörande mail och avreggar mig efter det så sjunker risken att jag outas dramatiskt vid en ny attack? Både pga att jag inte är aktiv med det kontot och för att fl säger att min personliga koppling försvinner om jag avreggas? Betyder det att mina trådar sprids som löv i vinden och bara har ett nickname anslutet till sig och ingen email alls?
Stämmer min tankegång att det är "farligare" att ha kvar ett konto med gamla trådar än att avregga det och starta ett nytt?
Alltså de har ditt GAMLA nick och den mailen som var reggad med det... om du byter nick UTAN att kryssa i rutan finns ditt nick inte kvar och kan alltså inte kopplas med din mail!! Sen så är det BARA trådar där du INTE varit anonym som du kan kopplas till!! Som i denna tråden så kan du inte outas utan du är ANONYM och kan INTE kopplas till din mail!
Om du ändrar nick så kan din mail inte kopplas till inläggen längre. Du ändrar lösenord så kan de försöka hacka det lösenord de fick ut hur mycket de vill för det är ett lösenord som inte längre används. Om du sen byter mail till en skräpmail så har du minskat risken att kunna outas vid en ny attack och du har defenetivt inte tagit skada av denna attacka annat än genom förvirringen med att ha bytt nick helt plötsligt.
Att av regga sig är i mina ögon helt onödigt... Gör varken från eller till! Varesig för denna attack eller för attacker i framtiden. Så länge du inte använder samma lösenord och inte använder en mail som kan kopplas till dig på ett enkelt sätt (mao använd en skräp mail helt enkelt) men samtidigt så är det inte så att de kan outa dig hur som helst!!
Och dessutom inte för att vara taskig men en lite reality check... de fick ut 60 000 nick, emails och lösen... Hur intresserade tror du de är av att outa dessa 60 000 nick?? Vad tror du de bryr sig om att du blir irriterad på att folk röker i trapphuset eller att du gillar hollywod fruarna eller liknande triviala saker som brukar vara vad man disskuterar utan att vara anonym... Dessa saker kunde de få reda på redan innan nämligen väldigt enkelt...
De flesta av er som är rädda är rädda för era anonyma trådar och inlägg.... Men dessa är altså INTE hackade... Det bästa är att helt enkelt ta ett djupt andetag och tänka efter lite. Hur intressant är du att outa för en främmande tonåring på FB?? Och vad är det som egentligen kommer ut??
Och har du som sagt bytt nick har du redan kopplat bort inläggen och trådarna från din mail... Men hackern har din mail... men vad du riskerar som mest är att du får spammail