• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (Cat)
    Paksenarrion skrev 2012-01-24 21:24:43 följande:
    Förutom att det nu går att räkna ut vem som bytt användarnamn och känner man till forumets användare så kommer man att räkna ut vem de är nu (eftersom det går ut mail till inboxen om de borttagna inläggen)

Hur menar du nu?

Men det kan ju bara komma fram om nån annan har tillgång till ditt FL-konto? Och kan se din inbox?
    Eller??  
  • Paksenarrion
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-24 21:29:05 följande:
    Hur menar du nu?

Men det kan ju bara komma fram om nån annan har tillgång till ditt FL-konto? Och kan se din inbox?
    Eller??  
    Vad jag menar är att jag (och alla andra som får mail) kommer att kunna se vem som tagit bort inlägg och räknar då ut vem som bytt namn och kan därmed gå in i tråden och kolla...
  • Anonym (Cat)
    Paksenarrion skrev 2012-01-24 21:30:27 följande:
    Vad jag menar är att jag (och alla andra som får mail) kommer att kunna se vem som tagit bort inlägg och räknar då ut vem som bytt namn och kan därmed gå in i tråden och kolla...

Ok..det blir alltså "internt" bland alla FL-are?
  • Paksenarrion
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-24 21:31:51 följande:
    Ok..det blir alltså "internt" bland alla FL-are?
    Typ. I varje fall för alla som får mail i inboxen
  • Anonym

Någon mer än mig som har problem med att någon försöker hacka sig in på mailen? Varje gång jag skall logga in står det att jag försökt logga in för många gånger utan rätt lösenord.. Känns lagom kul

• soffliggaren
    Anonym skrev 2012-01-24 21:48:03 följande:
    Någon mer än mig som har problem med att någon försöker hacka sig in på mailen? Varje gång jag skall logga in står det att jag försökt logga in för många gånger utan rätt lösenord.. Känns lagom kul

Trött och trög men vad menar du ?  Vilken mail ? Fru P orkar någon med det som du beskriver ? För mig låter det som ett jättejobb.
  • Paksenarrion
    soffliggaren skrev 2012-01-24 21:56:10 följande:
    Trött och trög men vad menar du ?  Vilken mail ? Fru P orkar någon med det som du beskriver ? För mig låter det som ett jättejobb.
    I inboxen. Jag bryr mig inte men det finns säkert de som gör det.

Info om tråd, inläggstid osv finns ju med
  • soffliggaren

Läste någonstans att detta är inte första gången Fl blivit hackad så jag är lite förvånad över alla frågor. Den förra hackningen borde Fl lärt sig.

Som vissa tar upp olika sätt att se olika användare som nu Fru P. Det finns hur många saker som ska fixas och fler verkar tillkomma.  

Så många användare av Fl och två som svarar i forumet.. Varför inte två till ? 

Väntar mig inget svar för jag funderade bara.     

• Paksenarrion
    soffliggaren skrev
    Läste någonstans att detta är inte första gången Fl blivit hackad så jag är lite förvånad över alla frågor. Den förra hackningen borde Fl lärt sig.

Som vissa tar upp olika sätt att se olika användare som nu Fru P. Det finns hur många saker som ska fixas och fler verkar tillkomma.  

Så många användare av Fl och två som svarar i forumet.. Varför inte två till ? 

Väntar mig inget svar för jag funderade bara.     
    Det finns en annan fru p som jag ofta förväxlas med, bara ni inte gör det
  • Anonym
    Forumvärd skrev 2012-01-24 21:19:58 följande:
    Det har framkommit att några medlemmar är oroliga för att det trots att citaten nu är anonymiserade ska gå att lista ut vem som skrivit citatet via datum och klockslag.'
    Därför har vi, eftersom att den oron finns beslutat oss för att även ta bort detta.
    Det gör att risken för att det ska gå att klura ut vem som skrivit ett citat minimeras ytterligare.
    ... till skillnad mot att leta upp ett inlägg som innehåller samma text som citatet? Hur tänkte ni nu?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt