• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (Cat)
    Arcitect skrev 2012-01-25 16:02:35 följande:
    postades idag på flashback:
    Idag, 15:24 #1Medlem  
    Reg: May 2010
    Har lyckats få ut en ny lista på mail/användare/passord-hash
    Lägger upp den senare - men jag fortfarande problem att tolka passorden (tror jag har fått ut omräkningsformeln men den verkar bara funka åt ett håll)
    Men va faaan?!?!?
  • o0Noun0o
    Lägger upp den senare - men jag fortfarande problem att tolka passorden (tror jag har fått ut omräkningsformeln men den verkar bara funka åt ett håll)
    Jaha, lösen bytt igen då.

Tackar!
  • Kya
    åh, det där var ju grejt.... man tycker ju att FL borde ha hunnit göra något åt det nu, tex stänga ner alla gamla trådar och börja om från scratch. det skulle lösa alla problem.
    men, det förlorar väl FL på.
    jag själv har inget skrivet här som jag inte kan stå för, inget privat. men jag känner helt klart med de som inte har varit lika medvetna som jag...
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • Anonym (Cat)
    heter skrev 2012-01-25 15:34:04 följande:
    Ja, nu är det länge sen vi har fått några besked och uppdateringar och efter en vecka kan man tycka att dom borde ha mer info att ge oss.

Framför allt så tycker jag att dom ska ge oss klara besked hur det ligger till med våra anonyma inlägg så att vi vet om vi behöver googla våra mailadresser som besatta eller om vi kan lägga det bakom oss för den här gången och koppla av och göra något annat än att sitta framför en dator. Det är ju det anonyma folk är mest rädda för eftersom att vi alltid har vetat att när vi skriver med nick så går det att eventuellt koppla till oss och man skriver inte lika fritt med nick oavsett.

Ja, det vore skönt om man kunde få slappna av... Och inte behöva logga in här i tid och otid för att kolla om det kommit nån ny info.
  • o0Noun0o
    Har du mailat FL?
  • heter
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-25 16:14:31 följande:
    Ja, det vore skönt om man kunde få slappna av... Och inte behöva logga in här i tid och otid för att kolla om det kommit nån ny info.
    Jag tror faktiskt att jag stänger ner mitt konto strax för det här är ohållbart. {#emotions_dlg.djavulsk} Vi får inga besked och nu ska någon fb-medlem ha nya listorna.

Det är bara att hoppas att backupen är körd sen jag bytte mailadress på kontot för några dagar sen så att min gamla adress och medlemsinfo inte finns kvar.
  • Anonym (Cat)
    heter skrev 2012-01-25 16:17:53 följande:
    Jag tror faktiskt att jag stänger ner mitt konto strax för det här är ohållbart. {#emotions_dlg.djavulsk} Vi får inga besked och nu ska någon fb-medlem ha nya listorna.

Det är bara att hoppas att backupen är körd sen jag bytte mailadress på kontot för några dagar sen så att min gamla adress och medlemsinfo inte finns kvar.

Heelt sjukt! Fast nu vet jag inte om jag uppfattade det där rätt. Är det hackat igen alltså?
    Nu får det faan snart vara nog...!

Har bytt lösenord igen i allafall. Ska man behöva byta användarnamn igen också? 
  • heter
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-25 16:22:59 följande:
    Heelt sjukt! Fast nu vet jag inte om jag uppfattade det där rätt. Är det hackat igen alltså?
    Nu får det faan snart vara nog...!

Har bytt lösenord igen i allafall. Ska man behöva byta användarnamn igen också? 
    Om inte snubber ljuger så är det väl sant.
  • Anonym (Cat)
    heter skrev 2012-01-25 16:23:57 följande:

Blir så jävla trött!! Trodde dom åtminstone skulle ha koll på att inga FLER hackningar skulle lyckas.. Men det tog ju bara några dagar så hände det igen...

Hoppas dom ger ut info jävligt fort nu så man får veta hur det ligger till! 
  • Arcitect
    heter skrev 2012-01-25 16:23:57 följande:

L'nken på flashback blev flyttad till appperskorgen när dom började snacka mattematiken bakom md5-crackning. Man kan bara hoppas att Tomassw eller fan han hette är där för att försöka va en tuffing, men kan inte utesluta att han eventuellt fått tag i något..

Vafan skulle jag ljuga för förresten?

Vad tror ni om mig egentligen.. blöh.. 

Nog för att det är kul med epedemier och storhetsvansinnen men jag fabricerar inte information när verkligheten är så pass mycket roligare att leka loss med.       
    Game Over
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt