• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • CopyThat
    o0Noun0o skrev 2012-01-24 12:45:02 följande:
    Varför plockade FL bort din länk?
    De var fel på den så jag bad dom ta bort den. Det var det min fråga handlade om hehe
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-24 12:49:24 följande:
    Men kostar det att använda sig av det tro?
    Det finns gratisvarianter men det är segare än segast och borde klassas som djurplågeri.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-24 12:48:04 följande:
    Det var så lite så!
    Jag hoppas att du kan andas ut lite nu!
    Japp jag tror att jag kan det nu hehe
  • Anonym (inte med)
    Arcitect skrev 2012-01-24 12:46:16 följande:
    Ja, bra generell information, men jag skrev uttryckligen "om ISP´n är villig att tala om för dig".

Sen har jag inom it-branchen aldrig hört talats om att ISP´n skadats nämnvärt av att informationen läkt ut vart en dhcp befinner sig fysiskt mer än att någon enskild anställd fått en brasklapp och uppmaning om regelverket.
    Jag har varit med om att en site har krävt ut min fysiska adress av min leverantör. Vilket leverantören gick med på (relativt stor site). Den infon lämnades sedan vidare till 3:e part som på så vis kunde ta reda på vart jag bodde, och hur många som var skrivna här med mig. Så visst händer det....men jag är medveten om att folk som vill veta vart jag bor tar reda på det förr eller senare ändå. Så jag anmälde siten, men inte min leverantör. Däremot klagade jag och fick lite kompensation så att säga :D
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-24 12:50:52 följande:
    Det finns gratisvarianter men det är segare än segast och borde klassas som djurplågeri.
    Okej men vad heter dom gratisvarianterna då? För jag skulle gärna vilja använda mig av en sån nu när man vet mer om just det här men jag har inte lust att betala flera hundra för det.
  • o0Noun0o
    CopyThat skrev 2012-01-24 12:50:33 följande:
    De var fel på den så jag bad dom ta bort den. Det var det min fråga handlade om hehe

Vad var fel på den?Flört
  • CopyThat
    o0Noun0o skrev 2012-01-24 12:53:27 följande:
    Vad var fel på den?Flört
    Det vill jag inte skriva i tråden
  • Anonym (inte med)
    CopyThat skrev 2012-01-24 12:52:42 följande:
    Okej men vad heter dom gratisvarianterna då? För jag skulle gärna vilja använda mig av en sån nu när man vet mer om just det här men jag har inte lust att betala flera hundra för det.
    Fast om du själv inte håller på med något ljusskyggt på nätet, så har du inget större behov av att fjanta med sånt. Det är liksom ingen som är intresserad av ditt ip-nummer eller vart du sitter, inte i samband med det här iaf.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Arcitect skrev 2012-01-24 12:46:16 följande:
    Ja, bra generell information, men jag skrev uttryckligen "om ISP´n är villig att tala om för dig".

Sen har jag inom it-branchen aldrig hört talats om att ISP´n skadats nämnvärt av att informationen läkt ut vart en dhcp befinner sig fysiskt mer än att någon enskild anställd fått en brasklapp och uppmaning om regelverket.
    Visst, och det är möjligt att få tag i information om den exakta positionen på USAs atomubåtar. På ungefär samma sätt. Men det betyder inte att det är en reell risk.

Nej, det är möjligt att det är så, jag vet inte. Allt jag vet är att om det står i Aftonbladet att "X lämnade ut min adress till Y" så kommer det få mycket stora konsekvenser för en ISP.
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-24 12:52:42 följande:
    Det är rätt länge sedan jag testade och de byter namn och plats hela tiden delvis pga att det är en mycket gråzon man rör sig i. Det jag försöker säga är att jag inte har några bra direkta tips än att använda google och ha tålamod.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt