• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (faaaaaaaaan)
    FL, skulle verkligen uppskatta svar på när gamla användarnamnen försvinner från FL och google? Hacket skedde i fredags, det är tisdag nu. Väntar vi på att listan med mail och användarnamn ska komma ut eller vad väntar vi på? Jag kan förstå om ni inte kan påverka google men ert eget sök borde ni ju kunna komma med något besked gällande? Annars finns ju ingen anledning att byta nick och hålla på. Jag undrar också gällande google, nya trådar (skapade efter fredag) finns med i deras sök, uppdaterar de bara vissa delar av familjeliv eller hur funkar det? För i så fall innebär det ju att ens gamla användarnamn kommer finnas på google till dödagar.
  • Paksenarrion

Google är ett separat och väldigt stort företag som FL bara kan be snällt om hjälp.

Det kommer att ta tid

• Anonym (faaaaaaaaan)
    Paksenarrion skrev 2012-01-24 20:54:50 följande:
    Google är ett separat och väldigt stort företag som FL bara kan be snällt om hjälp.

Det kommer att ta tid
    Jo det förstår jag också, google skulle utöka crawlraten om jag fattade det rätt. Jag vill veta - hur lång tid kan det beräknas ta - en vecka, en månad, ett år, när helvetet fryser till is. Nya trådar finns redan med på google, alltså kan man ju fundera på om det bara är vissa delar som uppdateras.
  • Paksenarrion
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-24 20:57:53 följande:
    Jo det förstår jag också, google skulle utöka crawlraten om jag fattade det rätt. Jag vill veta - hur lång tid kan det beräknas ta - en vecka, en månad, ett år, när helvetet fryser till is. Nya trådar finns redan med på google, alltså kan man ju fundera på om det bara är vissa delar som uppdateras.
    Det har de väl inte sagt. Fl har _bett_ dem göra det, det innebär inte att de gör det.
  • jaghopparhögt
    Paksenarrion skrev 2012-01-24 21:05:10 följande:
    Det har de väl inte sagt. Fl har _bett_ dem göra det, det innebär inte att de gör det.
    Troligtvis gör de inte det.
  • Forumvärd
    Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-24 20:47:40 följande:
    FL, skulle verkligen uppskatta svar på när gamla användarnamnen försvinner från FL och google? Hacket skedde i fredags, det är tisdag nu. Väntar vi på att listan med mail och användarnamn ska komma ut eller vad väntar vi på? Jag kan förstå om ni inte kan påverka google men ert eget sök borde ni ju kunna komma med något besked gällande? Annars finns ju ingen anledning att byta nick och hålla på. Jag undrar också gällande google, nya trådar (skapade efter fredag) finns med i deras sök, uppdaterar de bara vissa delar av familjeliv eller hur funkar det? För i så fall innebär det ju att ens gamla användarnamn kommer finnas på google till dödagar.
    Hejsan!
    Google har ökat crawlraten för Familjeliv.
    Mer information om detta finns i denna tråd
    www.familjeliv.se/Forum-20-52/m63119837.html
  • Forumvärd
    HexaFlexagon skrev 2012-01-24 21:17:00 följande:
    Kan du då också förklara vinsten med att ta bort tidpunkten?
    Det har framkommit att några medlemmar är oroliga för att det trots att citaten nu är anonymiserade ska gå att lista ut vem som skrivit citatet via datum och klockslag.'
    Därför har vi, eftersom att den oron finns beslutat oss för att även ta bort detta.
    Det gör att risken för att det ska gå att klura ut vem som skrivit ett citat minimeras ytterligare.
  • Paksenarrion
    Forumvärd skrev 2012-01-24 21:19:58 följande:
    Det har framkommit att några medlemmar är oroliga för att det trots att citaten nu är anonymiserade ska gå att lista ut vem som skrivit citatet via datum och klockslag.'
    Därför har vi, eftersom att den oron finns beslutat oss för att även ta bort detta.
    Det gör att risken för att det ska gå att klura ut vem som skrivit ett citat minimeras ytterligare.
    Förutom att det nu går att räkna ut vem som bytt användarnamn och känner man till forumets användare så kommer man att räkna ut vem de är nu (eftersom det går ut mail till inboxen om de borttagna inläggen)
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt