• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • heter

Nu vill jag och säkert många med mig ha klara besked omedelbart.

Om vi böt till en skräpmail och har bytt användarnamn i helgen kan vi bara stänga ner våra konton direkt då eller måste vi gå igenom hela proceduren igen och sen stänga ner för att vara säkra på att ingen jävla hackare ska komma åt vår info här på FL????????????? {#emotions_dlg.djavulsk}

Och när körde ni senaste backupen så vi vet om vår nya info har gått in i era system och att inte den gamla riktiga infon ligger kvar??????

• heter
    Arcitect skrev 2012-01-25 16:30:52 följande:
    L'nken på flashback blev flyttad till appperskorgen när dom började snacka mattematiken bakom md5-crackning. Man kan bara hoppas att Tomassw eller fan han hette är där för att försöka va en tuffing, men kan inte utesluta att han eventuellt fått tag i något..

Vafan skulle jag ljuga för förresten?

Vad tror ni om mig egentligen.. blöh.. 

Nog för att det är kul med epedemier och storhetsvansinnen men jag fabricerar inte information när verkligheten är så pass mycket roligare att leka loss med.       
    Jag menade inte att DU ljög utan snubben på fb förstås.
  • kodarn

Hej,

Ingenting tyder på att det skulle skett en ny attack, vi kontrollerar kontinuerligt loggar för att upptäcka försök till att hitta luckor tidigt.

Tyvärr gillar vissa att sprida ytterligare panik i en redan svår situation, något som inte direkt underlättar vårt arbete.

// Jens

• Forumvärd
    kodarn skrev 2012-01-25 16:41:41 följande:
    Hej,

Ingenting tyder på att det skulle skett en ny attack, vi kontrollerar kontinuerligt loggar för att upptäcka försök till att hitta luckor tidigt.

Tyvärr gillar vissa att sprida ytterligare panik i en redan svår situation, något som inte direkt underlättar vårt arbete.

// Jens
    Vill också tillägga och uppmärksamma om att det INTE är klokt att kontakta någon via en emailadress som är utlagd i forumet.
  • Anonym
    kodarn skrev 2012-01-25 16:41:41 följande:
    Hej,

// Jens
    Kan ni hjalpa mig byta email, jag har bytt men den andras till mitt gamla igen. Hur far jag den nya att sparas? Har skickat mejl ocksa. Vill fa detta fixat sa jag kan avregga mig.

Tack

//anonym
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-25 16:48:50 följande:
    Kan ni hjalpa mig byta email, jag har bytt men den andras till mitt gamla igen. Hur far jag den nya att sparas? Har skickat mejl ocksa. Vill fa detta fixat sa jag kan avregga mig.

Tack

//anonym
    Fixat redan. Tack, det var snabba puckar.
  • Anonym (Lana)

För er som kräver att FL tilltar åtgärder; det finns någonstans på nätet där man kan skapa en virtuell protestlista,  skapa en sådan och lägg ut den här, lått oss signa med våra användarnamn (det har läckt tillräcklig information om oss redan). Sedan skickas den till FL samt till samtliga annonsörer. Detta tycks vara det enda raka då man inte får starta några omröstningar i frågan direkt på forumet.

• Regnig måndag
    Anonym (Lana) skrev 2012-01-25 18:03:49 följande:
    För er som kräver att FL tilltar åtgärder; det finns någonstans på nätet där man kan skapa en virtuell protestlista,  skapa en sådan och lägg ut den här, lått oss signa med våra användarnamn (det har läckt tillräcklig information om oss redan). Sedan skickas den till FL samt till samtliga annonsörer. Detta tycks vara det enda raka då man inte får starta några omröstningar i frågan direkt på forumet.
    Vad är det du vill protestera emot? Hackare?
    Och varför i allsin dar ska du blanda in annonsörerna? Jag förstår inte hur du tänker, kan du förklara ditt syfte och mål?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (Lana)
    Regnig måndag skrev 2012-01-25 18:19:06 följande:
    Vad är det du vill protestera emot? Hackare?
    Och varför i allsin dar ska du blanda in annonsörerna? Jag förstår inte hur du tänker, kan du förklara ditt syfte och mål?
    Jag vill inte protestera mot något. Det finns många som skriver på FL och på andra forum om FL:s skrala hantering av ärendet. Man uttrycker en önska om att FL ska radera arkivet, försvåra åtkomsten genom anonymisering etc. Nu är tydligen informationen, hört från flera källor, snart avkodad. FL bör därför agera det snaraste. Om inte FL agerar och en tydlig minskning av medlemmar och klick börjar visa sig lär annonsörerna dra öronen åt sig och skapa en dialog med FL. It´s all about the money...
  • Regnig måndag
    Anonym (Lana) skrev 2012-01-25 18:28:19 följande:
    Jag vill inte protestera mot något. Det finns många som skriver på FL och på andra forum om FL:s skrala hantering av ärendet. Man uttrycker en önska om att FL ska radera arkivet, försvåra åtkomsten genom anonymisering etc. Nu är tydligen informationen, hört från flera källor, snart avkodad. FL bör därför agera det snaraste. Om inte FL agerar och en tydlig minskning av medlemmar och klick börjar visa sig lär annonsörerna dra öronen åt sig och skapa en dialog med FL. It´s all about the money...
    Läs igenom de trådar som finns, sätt dig in i problemets natur kommer du att inse att FL gör långt utöver det som krävs av dem. Skulle du vända dig till annonsörer med detta kommer du att bli grundligt utskrattad.

Det verkar bara vara ett fåtal medlemmar som vill radera och de ska inte få styra då de flesta går på hörsägen och agerar likt den stora massan brukar göra i masspsykoser.

Och med all respekt, medlemsantalet kommer inte att rasa pga det här. Det har hänt förut och det kommer att hända igen - på FL liksom på andra stora forum. Det som har hänt sen förra gången är att FL vuxit så de lilla medlemstapp som sker nu spelar ingen större roll.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt