• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:31:38 följande:
    Man kan uttrycka sig mer eller mindre empatiskt. Om jag möter på någon som mår skitdåligt och inte haft kunskap om något brukar jag inte håna de personerna.
    Det är inte ett hån utan ärligt och rakt.
    Du väljer att känna dig hånad, varför? (Nej, jag vill inte ha svar. Jag vill att du ställer frågan till dig själv)
    Jag tror att det är för att det är enklare att känna sig som ett offer istället för att erkänna att man själv har skuld i sin egen situation och därefter ta tag i det.

Nuff said. Åter till topic.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:31:54 följande:
    Om du märker det jag skriver så har jag en viss förståelse för dig?
    Jag berättar även att du är paranoid i onödan och jag berättar du du ska förhålla dig i frmatiden, ellerhur.
    Sluta tyck synd om dig själv och gör något åt det. Blir du ilsken så rikta det åt rätt håll - FL och dig själv.
    Agera därefter.
    Jag är jättetacksam för dina förklaringar! Men efter att ha läst länken känner jag inte längre att jag är paranoid utan att jag var jävligt naiv.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:34:35 följande:
    Det är inte ett hån utan ärligt och rakt.
    Du väljer att känna dig hånad, varför? (Nej, jag vill inte ha svar. Jag vill att du ställer frågan till dig själv)
    Jag tror att det är för att det är enklare att känna sig som ett offer istället för att erkänna att man själv har skuld i sin egen situation och därefter ta tag i det.

Nuff said. Åter till topic.
    Du har ingen aning om vem jag är och jag kan tala om att du tar fel på alla punkter. Jag ser mig aldrig som ett offer och jag vet med facit i hand att jag har varit en idiot. Men om ingen talar om sånt här - hur ska man då kunna veta? Jag kan ju inte bli arg på mig själv för att jag inte vetat en sak. Men att FL hade sån undermålig säkerhet är ju för fan skandal.
  • Anonym

Är det någon mening med att byta epostadress som är kopplad till kontot om man har bytt nick och lösenord här? Det är inte en "namn-adress" men visst finns det kompisar som har den och kanske känner igen den om den cirkulerar på nätet.

• jaghopparhögt
    Anonym skrev 2012-01-21 02:28:30 följande:
    För att de lever upp till ett minimum av säkerhet.
    FLs kod är inte snygg utan ett hafsverk från gudsförgäten tid som ingen längre inte riktigt minns vad koden gör eller varför. Det är därför det finns så mycket som inte fungerar. Kolla tex upp det "Kodaren" skrivit genom tiderna, han avslöjar mer än han tror.
    Banker och polisen tex har yrkesskickligt folk, det har inte FL men framförallt bygger hela sajten på ett virrvarr av kod.
    Dissa inte tomat nu :(
  • cärröförfän
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:37:22 följande:
    Du har ingen aning om vem jag är och jag kan tala om att du tar fel på alla punkter. Jag ser mig aldrig som ett offer och jag vet med facit i hand att jag har varit en idiot. Men om ingen talar om sånt här - hur ska man då kunna veta? Jag kan ju inte bli arg på mig själv för att jag inte vetat en sak. Men att FL hade sån undermålig säkerhet är ju för fan skandal.
    är det inte common sense att fatta att internet inte är en säker plats att diskutera diverse hemligheter och personliga problem? jag förstår verkligen inte hur man kan vara så fruktansvärt naiv.
  • Anonym
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 02:40:08 följande:
    Dissa inte tomat nu :(
    Nej det gör jag inte. Han gör så bra han kan men förutsättningarna han har är skitpissiga.
  • tahira

Det känns som att FL försökt hedga sig lite i efterhand genom att säga åt folk att byta både lösen och nick, men det verkar mest ha gjort folk ännu mer uppskrämda.

Själv är jag fortfarande helt tagen av det faktum att det finns vissa som har samma lösenord på flera olika platser. Hur tänker man där? 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • cärröförfän
    tahira skrev 2012-01-21 02:48:35 följande:
    Det känns som att FL försökt hedga sig lite i efterhand genom att säga åt folk att byta både lösen och nick, men det verkar mest ha gjort folk ännu mer uppskrämda.

Själv är jag fortfarande helt tagen av det faktum att det finns vissa som har samma lösenord på flera olika platser. Hur tänker man där? 
    det undrar jag med.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt