• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (Menvafan)
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:41:11 följande:
    är det inte common sense att fatta att internet inte är en säker plats att diskutera diverse hemligheter och personliga problem? jag förstår verkligen inte hur man kan vara så fruktansvärt naiv.
    Nej men uppenbart är jag tydligen fruktansvärt naiv då.
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:35:00 följande:
    Jag är jättetacksam för dina förklaringar! Men efter att ha läst länken känner jag inte längre att jag är paranoid utan att jag var jävligt naiv.
    Japp du har varit naiv liksom 99% av befolkningen.
    Jag försökte på allvar strida för att nätutbilda föräldrar redan för 15 år sedan.
    Det föll inte i god jord kan jag säga utan jag blev totalt utskrattad.
    Det är exakt den här medvetenheten som föräldrar måste ha och det här är ett föräldraforum!

Nu råkade du lite "halvtaskigt" till men vad tror du att dina barn kan göra?
    Jag menar inte att förringa dig på något sätt men ändå har du haft lite kunskap om vad det handlar om.
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:43:13 följande:
    ajj now! *bjuder på en snus*
    Blä.
    *slänger över en halvpava vin*
  • cärröförfän
    Anonym skrev 2012-01-21 02:52:33 följande:
    Blä.
    *slänger över en halvpava vin*
    vin?! vafan, eru kvinna eller?! *kräks i armvecket*
  • Anonym
    tahira skrev 2012-01-21 02:48:35 följande:
    Det känns som att FL försökt hedga sig lite i efterhand genom att säga åt folk att byta både lösen och nick, men det verkar mest ha gjort folk ännu mer uppskrämda.

Själv är jag fortfarande helt tagen av det faktum att det finns vissa som har samma lösenord på flera olika platser. Hur tänker man där? 
    Nej, det är det enda logiska de kan göra.
    Hackaren hotade tidigt med att publicera en dump, detta hade blivit känt fort och om FL inte gått ut med uppmaningen utan försökt lägga locket på hade FL varit ett dött forum om en vecka.
    Medlemmar hade först blivit upprörda över att attacken varit möjlig men framförallt att de försökt tysta ner den eller låtsas som ingenting.
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:55:24 följande:
    vin?! vafan, eru kvinna eller?! *kräks i armvecket*
    Duger en cigg?
    Hundfoder?
    En rå lök?
  • cärröförfän
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:51:21 följande:
    Nej men uppenbart är jag tydligen fruktansvärt naiv då.
    mja, men då är det ju bra att du bytt lösen osv, och tänker lite längre i framtiden
  • jaghopparhögt
    Anonym skrev 2012-01-21 02:48:25 följande:
    Nej det gör jag inte. Han gör så bra han kan men förutsättningarna han har är skitpissiga.
    Men ärligt hur många företag med hemsidor och andra egna program sitter inte med en massa legacy kod som ingen direkt fattar. Det tror jag t om bankerna har.
    Tomat är nog duktigt, drför tycker jag han borde ha haft mer koll på det här. Det har t om snackats om familjeliv tidigare på flashback, han borde vetat om att sidan var sårbar. Fast det kanske han visste? Vi har ju det alla hårt på jobbet och dåligt med tid ibland :D
  • cärröförfän
    Anonym skrev 2012-01-21 02:56:21 följande:
    Duger en cigg?
    Hundfoder?
    En rå lök?
    jag ska ha snus, gröt och brysselkål. kan du inte tillfredsställa mina behov så haru inte här o GÖ!
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:58:24 följande:
    jag ska ha snus, gröt och brysselkål. kan du inte tillfredsställa mina behov så haru inte här o GÖ!
    Ska ha och ska ha. Komma hit å komma med krav.
    Gröt kan du få massor av.  Hundfoder uppblött med vatten blir gröt. Kål man brysslar blir brysselkål och en cigg uppblött i wiskey blir snus.

Titta vad jag anstränger mig för din skull! Solig
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt