• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (111111)

Hur kan man inte förstå att inlägg som inte verkar personliga och känsliga när man är anonym, blir väldigt personliga och känsliga tillsammans med ens riktiga personuppgifter?

• Anonym

Nu kanske alla får sig en liten tankeställare om vad som är okej att skriva på nätet... Sitt inte och spy galla över era närmaste/berätta om intima saker om ni inte är beredda att stå för era åsikter. Samt var inte så naiva att tro att era lösenord och internetkonton är säkra för all framtid. What goes around...

• Anonym

Hur hittar man sina inlägg på forumet?

• Anonym

Och hur "anmäler" man att man vill att de ska tas bort?

• Anonym

Ett klassiskt och ack så aktuellt citat är:

"skriv aldrig något på internet som du inte är beredd att delge din värsta fiende"

Då slipper man vara skraj för att olika lik ska dyka upp och bli allmänt kända.

• Ökänd
    Ulf Harrys Farsa skrev 2012-01-21 09:36:10 följande:
    Anonymt? av vilken anledning?
    Så man kan grina över att man raggat gifta kvinnor på FL samtidigt som ens feta sambo legat i soffan bredvid och sovit och man nu är rädd att nån ska outa en? ;)
    klassiskt: skyll dig själv.

Jag tror ju att det finns många som kanske har berättat känsliga saker om kanske våld/misshandel/incest nu sitter och oroar sig. Att folk är så naiva så de kopplar sitt vanliga mail är tragiskt, men jag finner det föga förvånande då det är så man "ska" göra då man reggar sig. Många vet ju inte ens vad en fulmejl är för nåt. Läste i nån av trådarna att det kommenterades över tråden på Flashback där de fortfarande sprider bilder på fl-medlemmar. Ja, det kommer ju att fortsätta så länge folk lägger ut bilder...
    Men skyll dig själv tycker jag är lite magstarkt gällande detta, alla har inte den kunskapen så de vet hur de ska skydda sig. Tycker faktiskt synd om de som (eventuellt) kommer drabbas.
    Krengt och på hoppad
  • Anonym
    Ökänd skrev 2012-01-21 10:46:32 följande:
    Jag tror ju att det finns många som kanske har berättat känsliga saker om kanske våld/misshandel/incest nu sitter och oroar sig. Att folk är så naiva så de kopplar sitt vanliga mail är tragiskt, men jag finner det föga förvånande då det är så man "ska" göra då man reggar sig. Många vet ju inte ens vad en fulmejl är för nåt. Läste i nån av trådarna att det kommenterades över tråden på Flashback där de fortfarande sprider bilder på fl-medlemmar. Ja, det kommer ju att fortsätta så länge folk lägger ut bilder...
    Men skyll dig själv tycker jag är lite magstarkt gällande detta, alla har inte den kunskapen så de vet hur de ska skydda sig. Tycker faktiskt synd om de som (eventuellt) kommer drabbas.
    Jag håller med dihg om att det är synd om de som drabbas men värre är att tongångarna här är något FL lär sitta och skåla i champagne för. Det betyder nämligen att de slipper ta något som helst ansvar, att de inte behöver titta upp sina rutiner vid registrering, de behöver inte förebygga genom att anställa kompetent personal och de kan besvara allt med "Skyll dig själv".

I själva verket borde medlemmarna bojkotta FL till de ändrar sig men det tror jag aldrig kommer att hända tyvärr.
  • neeext

Men hur kan man missa? Haha, det står på Aftonbladet. Jag fick ett meddelande i min inbox och till min hotmail. Det finns en stor tråd om just "attacken" ...

• Anonym (ej medlem längre)

Jag var medlem för en tid sedan men avslutade kontot.
    Jag kan ju således inte ändra något men mina inlägg finns ju kvar.

Är det någon mail kopplat till ett avslutat konto?

• Ökänd
    Anonym skrev 2012-01-21 11:02:53 följande:
    Jag håller med dihg om att det är synd om de som drabbas men värre är att tongångarna här är något FL lär sitta och skåla i champagne för. Det betyder nämligen att de slipper ta något som helst ansvar, att de inte behöver titta upp sina rutiner vid registrering, de behöver inte förebygga genom att anställa kompetent personal och de kan besvara allt med "Skyll dig själv".

I själva verket borde medlemmarna bojkotta FL till de ändrar sig men det tror jag aldrig kommer att hända tyvärr.

FL tar aldrig ansvar några problem. Kolla bara de hackade inboxarna och hur de bemötte medlemmarna när det hände.
    Krengt och på hoppad
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt