• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym
    Anonym (ej medlem längre) skrev 2012-01-21 11:10:46 följande:
    Jag var medlem för en tid sedan men avslutade kontot.Jag kan ju således inte ändra något men mina inlägg finns ju kvar.Är det någon mail kopplat till ett avslutat konto?

eftersom du ju bevisligen är medlem igen får du väl maila red om dina gamla uppgifter då.
  • Anonym
    TwistedSister skrev 2012-01-21 00:54:54 följande:
    Nej det är väl skämmigt nog!
    Hehe exakt.
  • Anonym
    Ökänd skrev 2012-01-21 11:15:44 följande:
    FL tar aldrig ansvar några problem. Kolla bara de hackade inboxarna och hur de bemötte medlemmarna när det hände.
    Det är därför FL borde bojkottas.
  • MizzTez
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 02:31:53 följande:
    Det är oftast en av två olika anledning.
    1. Det handlar väldigt sällan om målet i sig utan bara om att hacka i sig. Man skiter fullständigt i vad som finns på sidan, man vill bara komma in. Det handlar bara om tekniken. Man letar efter sidor som har sårbarheter i första hand och struntar i vad som finns där.  Jag har hackat så jäkla mycket tidigare och jag tänkte aldrig på vad det var för något jag attackerade.
    Antagligen gick den här attacken till så, killen verkar rätt känd på flashback för att hugga på alla möjliga sidor där han kan snatta databaser. Antagligen var det bara en slump att han tog familjeliv.
    Ja man får ju hoppas att det bara var en slump! Hade retat min kompis väääldigt mycket om han kommer till mig och säger att han hackade familjeliv! Vilken tönt.. Även om sajten inte har speciellt bra säkerhet så kanske man får passa sig för vad man tar sig in på, kan inte vara lätt att bli tönt-stämplad.
    Hoppas du förstår min tankegång här, tycker att ska man göra något så ska man göra det ordentligt, det är ju ingen stil med att ta sig an nått som är lätt.
  • Dominant
    tahira skrev 2012-01-21 02:48:35 följande:
    Själv är jag fortfarande helt tagen av det faktum att det finns vissa som har samma lösenord på flera olika platser. Hur tänker man där? 
    Att vanliga användare inte har ett helt säkerhetstänk är knappast förvånande. Vad som är förvånande är att Familjeliv, med sina resurser och känslig information om folks liv, inte har det.
  • Anonym (Cat)
    Dominant skrev 2012-01-21 12:28:14 följande:
    Att vanliga användare inte har ett helt säkerhetstänk är knappast förvånande. Vad som är förvånande är att Familjeliv, med sina resurser och känslig information om folks liv, inte har det.
  • Anonym
    Väl rutet!
  • Anonym

Är det nån här på FL som fått sitt konto hackat än? Jag vet att det var nån som misstänkte att de varit inne på mailen och ändrat lösenord på några ställen, men ingen här verkar ha fått nåt inlägg skrivet av hackaren? Fast alla kanske inte har upptäckt det än iofs...

• Anonym
    Exakt.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt