• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (vadå)
    Soffpotatis skrev 2012-01-21 22:28:09 följande:
    Var står det någonstans ?

Så jag måste nyregga för att bli fri ?   Så fult gjort... Det borde räcka med att ta bort det man inte vill ha och spara.

Men jag kunde ändra i mina medlemsuppgifter? Jag ändrade till och med kön? Eller vad pratar ni om?

Borde man inte kunna ta och byta e-postadress där också nu? 
  • Anonym (Cat)
    Anonym skrev 2012-01-21 23:00:22 följande:
    Okej, om man kollar på listan så har de ens e-postadress plus lösen till Familjeliv. Om de inte har ens namn, inte ens lösen till e-postadressen och ens e-postadress inte är kopplad till ens namn... behöver man vara rädd då? Har de ens riktiga uppgifter, namn och adress också?

Det undrar jag också!!
  • Anonym (Cat)
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:11:58 följande:

Men jag kunde ändra i mina medlemsuppgifter? Jag ändrade till och med kön? Eller vad pratar ni om?

Jag bytte mailadress här igår. Så jag loggar in med en annan nu än vad hackaren fått tag på...
  • soffliggaren
    Anonym skrev 2012-01-21 22:33:49 följande:
    I avtalet någonstans plus i dina inställningar.

Jag försökte radera uppgifterna men si, det gick inte.
    Jag försökte  igår och idag men inte lyckats.  Jag har fått skapa ett nytt konto.. jobbigt att samla ihop "mina favoriter " Får börja om och hoppas jag stöter på dom snart Glad
  • Anonym

Hm, om man inte har en till e-mailadress som inte har med ens namn att göra, är det då värt att skapa en ny Hotmail t ex enbart för att byta inloggningse-post här? Ska men behöva göra det? Räcker det att byta lösenordet in hit, men ändå ha kvar samm e-post som inloggning?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-01-21 23:18:00 följande:
    Hm, om man inte har en till e-mailadress som inte har med ens namn att göra, är det då värt att skapa en ny Hotmail t ex enbart för att byta inloggningse-post här? Ska men behöva göra det? Räcker det att byta lösenordet in hit, men ändå ha kvar samm e-post som inloggning?
    Jaaaaaaaa!
    Jag skulle definitivt regga ny adress, byta till den och sen använda den adressen som inloggning. Du behöver aldrig mer vara inne i mailen om du inte prompt vill läsa nyhetsbreven.
  • adipose
    Anonym skrev 2012-01-21 23:18:00 följande:
    Men så jobbigt är det väl inte att skapa en ny mejl. Tar typ 1 min att skaffa sig en gmail.
  • Anonym

Nej, inte så att det är jobbigt, men rädd att den inaktiveras om man inte går in på den... Eller om man okejar nyhetsbrev från Familjeliv hålls adressen vid liv då även om man ladrig mer loggar in?

• soffliggaren
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:11:58 följande:

Jo jag fixade ny lösen till min gamla mail men på något sätt så var jag inte nöjd. Ordnade en ny mail men tappade lösen till den....så jaaa jag klantade till det.

Det jag inte vill ha med är mina personuppgifter och adress. Det går inte att radera på plats som du skapar en ny mail.Därför gjorde jag en nyreggning.    
  • Anonym (Cat)
    soffliggaren skrev 2012-01-21 23:29:20 följande:

Jo jag fixade ny lösen till min gamla mail men på något sätt så var jag inte nöjd. Ordnade en ny mail men tappade lösen till den....så jaaa jag klantade till det.

Det jag inte vill ha med är mina personuppgifter och adress. Det går inte att radera på plats som du skapar en ny mail.Därför gjorde jag en nyreggning.    

Går det inte att ändra adress? Har inte testat...
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt