• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (vadå)
    soffliggaren skrev 2012-01-21 23:29:20 följande:

Jo jag fixade ny lösen till min gamla mail men på något sätt så var jag inte nöjd. Ordnade en ny mail men tappade lösen till den....så jaaa jag klantade till det.

Det jag inte vill ha med är mina personuppgifter och adress. Det går inte att radera på plats som du skapar en ny mail.Därför gjorde jag en nyreggning.    

Jag gick in på "Medlemsuppgifter" (fingeravtrycket) och skrev in nya uppgifter. Funkar inte det, menar du? Jag kunde ju skriva nytt där och spara och det verkar vara kvar? Är det något annat ställe som den gamla infon finns kvar på? Är det inte på "Medlemsuppgifter" som man skapar en ny mail?
  • Anonym (vadå)
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:36:50 följande:

Jag gick in på "Medlemsuppgifter" (fingeravtrycket) och skrev in nya uppgifter. Funkar inte det, menar du? Jag kunde ju skriva nytt där och spara och det verkar vara kvar? Är det något annat ställe som den gamla infon finns kvar på? Är det inte på "Medlemsuppgifter" som man skapar en ny mail?

Skriver in en ny mejl menar jag.
  • Anonym (Cat)
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:36:50 följande:

Där ändrade jag också uppgifter...
    Man man göra det någon annanstans?

Så det kan ligga kvar personuppgifter på nåt annat ställe? Så man måste ändra där också? Eller?  

Jag skrev i en ny mail efter att jag klickat på fingeravtrycket. Och det är ju den nya mailen jag loggar in med nu...   
  • Anonym (tjabo)

Hade inget nick och mailadress som kunde kopplas samman.
    Och har inte skrivit något som jag behöver oroa mig för.

Men mitt lösenord använde jag till några andra saker.
    Behöver jag byta lösen på de andra ställena?

Jag har bytt både mailadress och lösen hit.

• Anonym (?)

har de kunnat komma åt mina adress uppgifter? Alias+ Lösen?!

• Queenie70

Hade ju varit fint att få veta att "mina trådar" försvann när man bytte nick. *sur*

• tahira
    Queenie70 skrev 2012-01-22 00:19:44 följande:
    Hade ju varit fint att få veta att "mina trådar" försvann när man bytte nick. *sur*
    Det har inte försvunnit och det är inte därför. Läs Kodarns inlägg innan du surar.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • tahira
    tahira skrev 2012-01-22 00:21:15 följande:
    Det har inte försvunnit och det är inte därför. Läs Kodarns inlägg innan du surar.
    Glömde länka, det är i den fästa tråden om hackningen. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Queenie70
    tahira skrev 2012-01-22 00:21:15 följande:
    Nähä var 17 är de då? För när jag trycker "mina trådar" så står det att jag inte startat några...?
  • Anonym (glasöga)
    Queenie70 skrev 2012-01-22 00:27:09 följande:
    Nähä var 17 är de då? För när jag trycker "mina trådar" så står det att jag inte startat några...?
    Du kan läsa om det här.....Kodarn har skrivit varför...

www.familjeliv.se/Forum-20-52/m63119837.html
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt