• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (protest!)
    Anonym skrev 2012-01-22 13:24:35 följande:
    Jag HOPPAS att det var för att den användaren begärt att få sina trådar raderade, och att admins äntligen kom så långt i listan, för censur av kritiken vore rent av löjligt.
    Mina anmälda inlägg är inte borta än så då kan de knappast ta saker i turordning.
  • Arcitect

Det här kanske låter som en korkad fråga, men vad är vitsen med att byta användarnamnet?

För att få reda på vem du är måste de ha användarnamnet.

För att ha användarnamnet måste de logga in på ditt konto.

För att ha tillgång till ditt konto måste de ha dels din mejl och lösenord.

För att få tillgång till ditt lösenord måste dom knäcka det... Vilket jag förmodar inte har hänt ännu..

Så... I min bok kan du alltså hejda det hela med lösenordskiftet här och mejlen, och anser väl att användarnamnsbytet som extrem overkill och merarbete än vad som behövs?

Eller kan det vara så att hackarna uppernbarligen fått TAG i mer information än bara den lista som kom ut på 22500 involverade medlemmar?

Kan redaktionen verifiera allvaret i situationen?

Game Over
  • Anonym
    soffliggaren skrev 2012-01-22 12:24:47 följande:
    Jag gjorde som du skrev men det fanns inget. Rutan är tom. Klickade in på min presentation och vad händer ? Jo mitt nya namn kommer upp !

Konstigt...
    Det är för att sökfunktionen har blivit avstängd...
  • vill inte ha signatur mer
    Arcitect skrev 2012-01-22 13:38:29 följande:
    Det här kanske låter som en korkad fråga, men vad är vitsen med att byta användarnamnet?

För att få reda på vem du är måste de ha användarnamnet.

För att ha användarnamnet måste de logga in på ditt konto.

För att ha tillgång till ditt konto måste de ha dels din mejl och lösenord.

För att få tillgång till ditt lösenord måste dom knäcka det... Vilket jag förmodar inte har hänt ännu..

Så... I min bok kan du alltså hejda det hela med lösenordskiftet här och mejlen, och anser väl att användarnamnsbytet som extrem overkill och merarbete än vad som behövs?

Eller kan det vara så att hackarna uppernbarligen fått TAG i mer information än bara den lista som kom ut på 22500 involverade medlemmar?

Kan redaktionen verifiera allvaret i situationen?

Jag tror inte att någon kan svara exakt på frågan om hur mycket information som hackarna kommit åt, men har undrat samma sak.
  • Anonym (facebook inloggn)

Hej! Jag då, som inte loggar in med min epost o lösenord, utan loggar in via facebook, som d oxå går att göra, sammankopplar kontona så att säga. Hur stor är risken då för mig att dem kommer in i min facebook? Jag behöver ju inte lämna lösenord el nått när ja loggar in då? Hjäälp

• JomppeIina
    Anonym skrev 2012-01-22 13:24:35 följande:
    Jag HOPPAS att det var för att den användaren begärt att få sina trådar raderade, och att admins äntligen kom så långt i listan, för censur av kritiken vore rent av löjligt.
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-22 13:24:42 följande:
    Är dom borta?? Om de är borta så blir jag riktigt förbannad att de lägger ner tid på att ta bort dom medans våra inlägg som vi anmält ännu inte har åtgärdats.
    Nej jag valde inte att ta bort dom själv, var jag som hade den användaren och blev spärrad från att skriva mer i familjelivs forum, skapade därför en ny. Men även denna kommer väl bli spärrad antar jag.

De tog bort inläggen för att de ansågs vara provocerande. Antar familejliv.se blev rädda för sanningen kom fram.

Familjeliv.se är korruppt!

När de går in och spärrar enskilda användare från att skriva för de säger sin åsikt, och sedan går ut med att de har fullt upp i arbetet med att ta bort folks privata inlägg är motsägelsefullt så det bara skriker om det.

Även här blev det ju tydligt att familjeliv.se är mer rädda om att skydda sitt eget skinn än att rå om medlemmars integritet. Det går in och leker bossar och bestämmer vad som får skrivas och inte, oroar sig över det när de egentligen kan jobba på att ta bort folks inlägg.

Helt sjukt!
  • Arcitect
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-22 13:44:27 följande:
    Jag tror inte att någon kan svara exakt på frågan om hur mycket information som hackarna kommit åt, men har undrat samma sak.

Lol.. Jag blir ju X:ad...

...vafan?

Skall i ärlighetens namn säga att jag inte riktigt förstår mig på säkerhetsföreskrifterna och hur FL´s IT-ansvariga och kvalitetssäkrare hanterar situationen. Varför X:a? Varför Namnbyte? Alla dessa varför och inte någonstans en deklaration över vad fan det är som har hänt i klistrat format?
    Game Over
  • Anonym (sprid vidare)

Nej jag valde inte att ta bort dom själv, var jag som hade den användaren och blev spärrad från att skriva mer i familjelivs forum, skapade därför en ny. Men även denna kommer väl bli spärrad antar jag.

De tog bort inläggen för att de ansågs vara provocerande. Antar familejliv.se blev rädda för sanningen kom fram.

Familjeliv.se är korruppt!

När de går in och spärrar enskilda användare från att skriva för de säger sin åsikt, och sedan går ut med att de har fullt upp i arbetet med att ta bort folks privata inlägg är motsägelsefullt så det bara skriker om det.

Även här blev det ju tydligt att familjeliv.se är mer rädda om att skydda sitt eget skinn än att rå om medlemmars integritet. Det går in och leker bossar och bestämmer vad som får skrivas och inte, oroar sig över det när de egentligen kan jobba på att ta bort folks inlägg.

Helt sjukt!

Kopiera och sprid vidare!

• soffliggaren
    adipose skrev 2012-01-22 12:54:49 följande:
    Ditt nya namn kommer upp för att du förmodligen inte klickat bort alternativet automatisk inloggning när du loggar ut. Så var det för mig i alla fall.
    Okej men då kan jag bara ta väck automatisk inlogg då ?  Hur gjorde du ?

Om jag gör som innan och kommer in på min sida vad gör jag sen ? På vänster sida är allt som vanligt Forum och hela raden ner. Allt är som vanligt men mittenpartiet är vitt. Jag kan inte se rubriker som mina favoriter heller.  
  • JomppeIina

Jag slutar då inte förundras hur jä-la oprofessionellt detta sköts av familjeliv.

Så mycket fel överallt, man ändrar sitt anvndarnamn men då finns det kvar på trådar man skapat. Och om man skrivit senaste inlägget i någon tråd. Så siganturbyte är helt meningslöst, vem som helst kan räkna ut vem som är vem. Så jä-la simpelt.

Och kommer med nya idéer, den ena sämre än den andra.

Familjeliv skulle så jä-la enkelt kunna stänga ner alla sidor tills vidare, ändra om helt och hållet. DE sitter med makten men istället ska vi användare få sitta och göra jobbet, och får sen veta att det kommer ta tid. Oj stackars familjeliv som ger allt jobb till användarena och sedan får extra jobb när de kunde gjort allt så mycket lättare. Ja såklart som f-n det kommer ta tid. Alla användare får sitta och rensa sina konton, när det egentligen skulle kunna göras åp några knapptryck.

Men nej, såklart familjeliv inte kan stänga ner. De behöver sina användare för att bringa in CASH speciellt i såna här svåra tider då många säkert flyr i panik, undrar hur mycket medlemstalet sjunkit?

Familjeliv bryr sig inte ett dugg om folks liv, om folks inigritet och privatliv. De bryr sig inte! De bryr sig om sina pengar och att ha kvar medlemmarna, och gör den ena skenmanövern efter den andra för att folk ska tro att läget är under kontroll.

Och att man som användare ska behöva ställa frågor, NI på FAMILJELIV borde informera oss om detta! NI borde komma med svaren till oss, säga till oss hur vi ska göra och inte f-n är det vi som ska behöva sitta och göra test och liknande för att upptäcka alla era brister på sajten. Brister som funnits innan sajten. Ni är f-n skyldiga folk mycket pengar. Alla som gjort signaturbyte innan har ju blivit lurade när det var lätt som en plätt att lista ut folks nya namn.

SPRID DETTA VIDARE!

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt