Arcitect skrev 2012-01-22 13:49:30 följande:
Lol.. Jag blir ju X:ad...
...vafan?
Skall i ärlighetens namn säga att jag inte riktigt förstår mig på säkerhetsföreskrifterna och hur FL´s IT-ansvariga och kvalitetssäkrare hanterar situationen. Varför X:a? Varför Namnbyte? Alla dessa varför och inte någonstans en deklaration över vad fan det är som har hänt i klistrat format?
Alltså namnbytet är ju för att man från början trodde att signatur (nicket alltså) skulle läcka tillsammans med mejl och lösen, och då skulle man kunna koppla ihop en mejl med ett nick. Typ
"jaha,
ulla.ullasson@ulla.com är visst medlem på FL, där heter hon visst blomman_78022. Nu ska jag gå in och titta vad blomman_78022 har skrivit genom att söka på inlägg postade av henne. Oj har hon varit otrogen mot sin man, dödat sin grannes katt och kissat i trappuppgången!"
Genom att byta namn skulle man då kunna göra så att dessa inlägg inte hittades. Ulla byter alltså namn till köksfläkt24, så att hennes gamla inlägg inte ska kunna hittas när man söker på blomman_78022. Men eftersom Familjeliv inte riktigt tänkte på att hennes gamla nick skulle stå var när andra medlemmar citerat hennes inlägg, så kunde man fortfarande se vad Ulla skrivit om sin man, grannens katt och kisset! Detta löser FL då genom att sätta ett X i citaten, så att man inte ska kunna se vem som citeras.
Nevermind att Google har caches (vilket dock försöker lösas genom att skynda på crawl rate? eller har jag drömt det?).
Sorry, blev lite carried away där med Ullas berättelse. Du vet säkert allt det här, men jag kunde inte låta bli att ge Ulla ett avslut.