• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • adipose
    soffliggaren skrev 2012-01-22 12:24:47 följande:
    Jag gjorde som du skrev men det fanns inget. Rutan är tom. Klickade in på min presentation och vad händer ? Jo mitt nya namn kommer upp !

Konstigt...
    Ditt nya namn kommer upp för att du förmodligen inte klickat bort alternativet automatisk inloggning när du loggar ut. Så var det för mig i alla fall.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-22 10:15:27 följande:
    I nuläget behöver vi inte oroa oss över vad vi skrivit anonymt, men jag vill ha svar på detta: Vid framtida hackningar, är det MÖJLIGT att min anonymitet röjs vid anonyma inlägg som man tidigare skrivit? Vi har frågat flera gånger i denna tråd och i er, men får inget svar! Kan ni garantera oss att våra anonyma trådar ALDRIG NÅGONSIN kan länkas till vår mail-adress eller nick???
    Precis! Kan ni inte garantera det, så bör ni stänga ner åtminstone de av känsliga rummets trådar som skapats fram till i fredags. 

• Anonym
    Forumvärd skrev 2012-01-22 12:18:25 följande:
    Hejsan!

Det jobbas febrilt i kulisserna!
    Vi kommer att behandla ärendena allt eftersom
    Mycket bra! Jag tror dock det är av största vikt att ni är mer synliga än ni varit hittills, i detta akuta skede.
  • Anonym
    vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-22 12:11:37 följande:
    Samma här. Men för att vara rättvis, de måste ha fått in miljontals anmälda inlägg under dessa dagar. Det är ett omöjligt uppdrag även för dom. Därför borde ALLA trådar tas bort för både FL och användarnas bästa.
    Japp. Det kan inte finnas någon annan utväg, och ju snabbare detta sker desto mer förtroende kan FL skrapa ihop från kunderna för framtida samarbete.
  • Anonym

Hur anmäler man egentligen inlägg där det är trådar som endast består av listor? Tex en Bim eller Bf lista? Där återkommer ens gamla signatur i varje inlägg som kan vara väldigt många sidor!

• Mbopbopbop

Men vänta, var tog alla inlägg om hur oproffsigt detta sköts vägen?!

• Anonym

Det bästa vore om familjeliv tog bort alla trådar i känsliga rummet och anonyma trådar.

• Anonym
    Mbopbopbop skrev 2012-01-22 13:22:30 följande:
    Jag HOPPAS att det var för att den användaren begärt att få sina trådar raderade, och att admins äntligen kom så långt i listan, för censur av kritiken vore rent av löjligt.
  • Anonym (protest!)
    Mbopbopbop skrev 2012-01-22 13:22:30 följande:
    Är dom borta?? Om de är borta så blir jag riktigt förbannad att de lägger ner tid på att ta bort dom medans våra inlägg som vi anmält ännu inte har åtgärdats.
  • Mbopbopbop
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-22 13:24:42 följande:
    Är dom borta?? Om de är borta så blir jag riktigt förbannad att de lägger ner tid på att ta bort dom medans våra inlägg som vi anmält ännu inte har åtgärdats.
    Jag ser de inte???
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt