MyLifeAsMum skrev 2012-01-22 22:52:22 följande:
jag är måttligt ARG kan jag säga, för fl inte informerade mig tidigare,
dom har tagit min hotmail, där har dom tillgång till ALLT privat,
min löne spesifikation kommer dit, där är allt som jag haft dom senaste 7 åren.
och hotmail har ju fär fan ingenstans jag kan vända mig för att få hjälp iheller,
så här sitter jag och kan inte göra ett jävla skit!!!
Funderar starkt på att polisanmäla både FL och hotmail.
anser att det är dåligt av fl att inte se till att sånt INTE händer eller
att INTE informera i tid. och hotmail som inte ens har en jävla support att ringa!!
Mig veterligen så har de ju inte knäckt några lösenord. Det är ju inte bara en site som hackats den senaste tiden. Skulle kunna tänka mig att gamla listor från exempelvis gratisbio (vilken är urgammal men som poppade upp igen för några månader sen) är intressanta igen.
Sen blir jag lite fundersam. På de flesta ställen där man reggar sig, så brukar man få en del anvisningar och tips om hur man ska göra med lösenord. Det har basunerats ut både här och där, att man aldrig ska använda samma lösenord på fler siter. Är det ingen som använder internet, som är intresserade av att lära sig hur man minimerar risken att bli utsatt för sånt här? I synnerhet när det pratas var och varannan dag om siter som blivit eller hotas att bli hackade?
Du kan inte polisanmäla FL för att sådant här händer. Inte ens en bank har 100% skydd mot att bli utsatta för te x rån. En polisanmälan hade kunnat vara aktuell, om de lattjade runt med dina uppgifter och gav bort dem till random människor.
Jag fick mitt mail ganska snart efter att man upptäckt att någon varit här och lattjat runt. Tekniken är inte ofelbar, och det kan brista både här och där.
Däremot så måste något göras ordentligt nu, det har varit vida känt länge att FL haft problem med sårbarhet mot te x sql-injections.