Anonym (faaaaaaaaan) skrev 2012-01-22 20:48:05 följande:
VI har olika åsikter gällande detta. Många är okunniga gällande säkerhet på olika sighter. Och nej det är inte FLs fel. Men tydligen är vi många som inte förstått riskerna.
Att påstå att man måste gå till psykolog för att man har saker man vill prata med likasinnade om är väl inte ett helt adekvat påstående. Och det finns ju inget som säger att folk inte gör det också.
Jättebra för dig att du har sån koll på internet, att du inte drabbats och inte behöver oroa dig som många av oss andra. Hoppas att när du vet mindre än någon annan om något annat i livet att du får hjälp och stöttning i stället för "men visste du inte det, skyll dig själv".
Jag har råkat ut för mycket tok i mitt liv, pg a min egen oaktsamhet. Inte har jag lastat någon annan än mig själv för det. Jag har också fått uppgifter spridda för att jag inte varit så noga med lösen os v, inte särskilt skoj...men ingen jag lastar den siten för. De spår jag lämnar på nätet, det är liksom mitt ansvar.
Ni har ju fått hjälp, man har talat om för er hur ni ska göra. Ska man behöva dadda med folk bara för att sånt här händer? Det är faktum att man inte kan lasta siten för vad man själv kan ha spritt för något på nätet. Det är det gnällandet jag blir less på. Man har ett eget ansvar, och kan inte bara lägga över och mena att andra ska stå till svars för det.
Hade FL lagrat lösen i klartext, eller med en stor text bjudit in folk att ta en kik i databasen...då hade jag varit av annan åsikt. Men nu har de blivit hackade, som så många siter förr. Och om man använder internet, så läser man ofta någon typ av nättidning. För bara några få månader sen, så var det stora rubriker om en liknande händelser. I kölvattnet dök det upp massvis med tips hur man skyddar sig. Ändå...så reagerar folk på samma sätt fortfarande. Lär man sig inte något?