Anonym skrev 2012-01-22 21:04:33 följande:
Min mailadress hör till dem som har kommit ut. Det är enbart mitt problem och mitt eget fel eftersom jag använt den här.
Jag modererar själv ett litet forum med användare. Om detsamma hände där skulle vi direkt ta bort alla känsliga trådar från nätet tills vi visste att situationen var löst. Det är här jag tycker att FL brister.
Fast, det finns inga adresser eller lösen som är kopplade till några användarnamn. Lösenorden har såvitt jag vet, inte ens blivit knäckta.
Jag gissar att det här forumet är långt större än det du själv driver, vilket gör att det förmodlingen är betydligt färre viljor att tillgodose. Hade man dessutom varit intresserad av de känsliga trådarna, eller vem som skrivit vad...så hade man inte släppt något om att man hackat FL och sen lagt upp hashsträngar och mailadresser. Det är inte vad vi sitter och skriver här som är intressant, det är din eventuella privatmail te x.
Och nej, det gick inte att knäcka lösenorden genom att använda random site på nätet, som räknar ut vad det står i strängarna. Så din polare pär som sitter bredvid dig på bussen, kan förmodligen inte kolla vad du skrivit känsliga rummet. Och hade han kunnat det, så hade han förmodligen försökt hacka sig in där för länge sen...och kanske lyckats.