• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (inte med)

Ni som är så superdupernojiga i den här tråden. Jag antar att ni har lås på brevlådorna där hemma också? För oj oj oj, där kan man få tag i smaskig info och pinsamma grejer ;)

Nävars, men jag börjar bli lite småless på folk som inte ens verkar bemöda sig med att läsa användarvillkoren, eller ens sitt sunda förnuft. Sen sitter de här och gråter som små barn och kastar all skit på FL.

Om ni hade gett fan i att gnöla, skicka påtryckningar och härja runt så förbannat för att få bort era trådar os v. Så kanske de hade hunnit längre vid det här laget?

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:28:55 följande:
    Jag tror att han småler lite men att andra skrattar sig halvt fördärvade.
    Trådar som den här lär ju garanterat följas och diskuteras om på Flashback
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:31:40 följande:
    Men herregud! Gör det bättre själv då och sitt inte bara och grina som en bebis som kräver och kräver och kräver.
    Eller än hellre - ge dem outtömliga resurser så att de kan sätta 10000 man på det som jobbar dygnet runt!
    Det fattar väl ALLA att det tar tid!!!
    Men ojsan hoppsan! Har du vaknat på fel sida idag eller? Oskyldig
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:37:18 följande:
    Men ojsan hoppsan! Har du vaknat på fel sida idag eller? Oskyldig
    Nej men du har ömma tår märker jag som inte tål att man säger ifrån.
    Hur mycket åpengar har du skänkt till FL så att de kan anställa personal för att fixa det du gnäller om?
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 14:34:31 följande:
    Jag har verkligen fått mig en tankeställare. Har inte skrivit något känsligt eller något jag inte står för, är inte orolig för det. Men OM någon skulle få för sig att jävlas med just mig så kan de ju säkert få ut rätt mycket info om var jag bor, jobbar och hur de kommer åt mina barn. Jag vet att det finns sjuka människor överallt och att de kan hänga utanför barnens dagis, men just att lägga ner så mycket energi på att sabba innebär ju att man har något fel i huvudet och nu kan den personen få ut info om mig och min familj om den bara vill lägga ner tid på det. Något han redan visat att han vill. Jag har säkerligen skrivit saker under åren jag inte tycker är så farliga, men om man lägger ihop allt efter lång tids letande kan man nog få en rätt bra helhetsbild. Det tycker jag är obehagligt, även om jag inser att det förmodligen inte alls är det hackern är ute efter. 
    För det första så var jag inte ens med på listan och för det andra så har jag aldrig skrivit något som jag är orolig över att det skulle komma ut. Men jag lider ju med dem som kanske har det.
  • Anonym
    CopyThat skrev 2012-01-23 14:33:14 följande:
    Men gud det lät inget trevligt. Bra att de fixade till de problemen. Det är däremot konstigt att de bannar medlemmar för en sån sak om de ville påpeka brister.
    De bannar ju folk för mindre saker än så. Tyst
  • Anonym (inte med)
    Anonym skrev 2012-01-23 14:34:31 följande:
    Jag har verkligen fått mig en tankeställare. Har inte skrivit något känsligt eller något jag inte står för, är inte orolig för det. Men OM någon skulle få för sig att jävlas med just mig så kan de ju säkert få ut rätt mycket info om var jag bor, jobbar och hur de kommer åt mina barn. Jag vet att det finns sjuka människor överallt och att de kan hänga utanför barnens dagis, men just att lägga ner så mycket energi på att sabba innebär ju att man har något fel i huvudet och nu kan den personen få ut info om mig och min familj om den bara vill lägga ner tid på det. Något han redan visat att han vill. Jag har säkerligen skrivit saker under åren jag inte tycker är så farliga, men om man lägger ihop allt efter lång tids letande kan man nog få en rätt bra helhetsbild. Det tycker jag är obehagligt, även om jag inser att det förmodligen inte alls är det hackern är ute efter. 
    Fast sannolikheten att den här människan, skulle vara intresserad av att kartlägga dig och ditt liv...är inte särskilt stor. Om det inte handlar om någon som redan innan fått en hang-up på just dig, och hackat siten för att komma åt just dig.

Jag kan säga, att de gånger som är vanskligast...det är när en site blir hackad och det inte märks. Då är det ingen som får fart i arslet och byter uppgifter här eller där.

Vi har nog suttit här i godan ro medans FL blivit hackat, ett flertal gånger....utan att någon av oss vet om det. Du är liksom aldrig säker på nätet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-23 14:33:53 följande:
    Jag tycker FL sköter sig bra nu då skadan ändå är skedd. Vad mer kan de göra? Så jag håller med dig.
    Det gör faktiskt jag också fastän jag har en kritisk inställning till FL i grunden.
  • Anonym
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:34:52 följande:
    Ni som är så superdupernojiga i den här tråden. Jag antar att ni har lås på brevlådorna där hemma också? För oj oj oj, där kan man få tag i smaskig info och pinsamma grejer ;)

Nävars, men jag börjar bli lite småless på folk som inte ens verkar bemöda sig med att läsa användarvillkoren, eller ens sitt sunda förnuft. Sen sitter de här och gråter som små barn och kastar all skit på FL.

Om ni hade gett fan i att gnöla, skicka påtryckningar och härja runt så förbannat för att få bort era trådar os v. Så kanske de hade hunnit längre vid det här laget?
    +1 på den.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 14:34:52 följande:

Jag har inte gjort något av det du säger där. Men jag diskuterar gärna om det så man vet på ett ungefär vad det är som händer. Värst vad folk blev arga på mig helt plötsligt. Är det förbjudet att prata om det?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt