• Angels

Kostnad embryodonation?

Ni som gjort embryodonation, vad kostade det och var gick ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-31 19:34
    Juliette har gjort en ny tråd "Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption". Tycker vi fortsätter där och hoppas på att den tråden kan locka lite fler.

Tråden finns här: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m64244223.html

• Svar på tråden Kostnad embryodonation?
  • Pimpinellan

Jag har frågat om detta i flera år och inte fått svar för det är oerhört få som gjort EA. Har läst om priser mellan allt från 400-5800 euro däremot.

• Angels

Ingen annan? Har fått svar från Polen men insåg ganska snabbt att de nog missuppfattat mig. Om jag förstått det rätt så kostar det mellan 15-30 tusen att göra embryoadoption men jag har inte riktigt förstått om det är inkl. all behandling eller om det bara är för själva embryot. Tänk vad mycket lättare det vore om det var lagligt i Sverige... *suck*

• Pimpinellan
    Angels skrev 2012-02-03 19:45:08 följande:
    Ingen annan? Har fått svar från Polen men insåg ganska snabbt att de nog missuppfattat mig. Om jag förstått det rätt så kostar det mellan 15-30 tusen att göra embryoadoption men jag har inte riktigt förstått om det är inkl. all behandling eller om det bara är för själva embryot. Tänk vad mycket lättare det vore om det var lagligt i Sverige... *suck*
    Vi mejlade Invicta,men fick aldrig svar. Priset torde gälla för alltihopa.
  • BollanB

På AVA-kliniken i Riga erbjuder de embryodonation, alltså man får både ägg och spermier donerade. Donatorerna matchas efter dina önskemål och du får alla embryon som skapas.
    Jag har inte gjort detta själv utan jag har fått äggdonation. Det kostar ca 6500 Euro. Troligen tillkommer en kostnad för spermiedonationen, men det kan i sammanhanget inte vara så mycket.

• BollanB

Just det ja, jag glömde:

Kostnad för mediciner tillkommer, men det är inte mycket pengar det handlar om.

• Pimpinellan

Med full respekt för de som kör hela paketet och matchar utseende,men för oss skulle det duga med en SAAB och AVA känns som att köpa en lyxig BMW när man inte behöver det... Har dock dom som sista utväg. Det måste finnas andra kliniker!

• BollanB

Trodde att det var just embryodonation TS frågade efter.
    Hos EGV i Riga kan man få embryoadoption, dvs ett överblivet embryo från frysen. Vet dock inte vad det kostar.Men de kan säkert svar själva på det.

• Juliette F

Embryadoption (frysta embryor) kan fås i Tjeckien:

http://www.pragueivf.com/en/art/ed/

Kolla upp, det finns fler kliniker. "Min" klinik i Brno, Tjeckien (Unica) erbjuder också fryst embryoadoption. Hade kontakt med dem senast i slutet av september och då var priset för 2 st frysta blastocyster 1500 Euro. Euron är nu nere på 8.78 så det blir ca 13.170 SEK om min matte stämmer, och om det priset fortfarande gäller.  

Svar på tråden Kostnad embryodonation?