81linneaa skrev 2012-03-01 22:51:30 följande:
Kul med flytt! Får man fråga om det är hus el lägenhet? Vi flyttade till ett hus i höstas och det har gjort gott för själen.. speciellt nu när man kan vara ute. Underbart!
Men då ska ju du och angel dit samma månad!! Jag vill oxå åka i maj.. :) på kliniken bad dom mig återkomma även om vi lyckades med ivfen för dom ville gärna veta, väldigt gulligt tycker jag..
Hej Linnea! Det blir från lägenhet till hus, vårt första gemensamma

... gott om plats för små trampande barnfötter

. Har längtat efter trädgård lä'ääänge (vi båda är intresserade av blommor och odling) så det ska bli helt underbart nu när våren/sommaren snart är här!!
Visst är de gulliga på Unica som bryr sig lite extra - det är mer än man kan säga om vissa andra kliniker...gjorde ett vanligt IVF 2010 på en klinik i södra Sverige. Det blev minus, och ingen hörde nånsin av sig till mig efteråt. Jo, jag fick ett brev ett år senare att de krävde att få veta om jag blivit gravid pga info de måste skicka till socialstyrelsen... mejlade nåt kort svar tillbaka och sen har jag vänt på det bladet, om man säger så.

Bemötandet ÄR väldigt viktigt, och även om en klinik har hundratals patienter så måste det finnas ett system för uppföljning av patienter, särskilt som vi betalar stora pengar ur egen ficka! Man är ju så sårbar i det läget, och det är guld värt när någon sköterska mailar och undrar hur man mår och hur det har gått. Kostar inte mycket, tar inte lång tid - men betyder otroligt mycket för patienten! Där tycker jag är Unica befinner sig i en klass för sig själv, faktiskt.