81linneaa skrev 2012-02-29 20:02:50 följande:
Angels: jag har nog ändrat mig från ea till äd fast jag är ganska säker på att vi ska göra det på unica. Tycker dom verkar grymt trevliga! Skulle du också gå till unica? Vi stapplar lite mellan dom och reprofit.. ingen som oxå valt mellan dessa?
Juliette ska inte du och angels ner ungefär samtidigt? :)
Kul att det snart är dags för er!
Hej Linnea, jo jag ska ner till Unica men det blir nog inte förrän i maj, då vi har svårt att hinna med allt, för det är mycket nu. Vi håller på att flytta nämligen (fattar inte att man har samlat på sig så mycket!!), så det blir att flytta fram datum för EA en månad, från april till maj. Jag ska alltså göra EA och inte ÄD efter råd från 2 olika embryologer som menar att vi har större chans om vi
inte använder makens mycket sömniga små simmare.. Unica är en liten men effektiv klinik med mycket fint bemötande. Reprofit vet jag många som också har varit hos och det har varit både ris och ros, som det ofta blir med större kliniker. Tror att man ska välja den klinik som intuitionen säger - det gjorde jag, och har inte ångrat det - trots att vi inte blir gravida med ÄD på Unica..
Och statistiken igen - man måste ta den med en nypa salt, då det görs ganska få EA på Unica (liten klinik som sagt), och den som vet det minsta lilla om statistik, vet att man inte kan dra säkra slutsatser utifrån ett litet statistiskt underlag. Tror att Unicas teknik är minst lika bra som andra kliniker när det gäller FET, och att folk blir gravida där kan jag intyga. Har läst på Fertility friends om Unica (det var där jag fick tips om kliniken) och därför valde jag dem, efter att ha varit nöjd med de svar jag fick.
Och JA - det ÄR grymt trevliga - hela vägen. Även när vi fick minus fortsatte de att höra av sig, trösta, uppmuntra och föreslå nya behandlingar när vi var redo för det. Så det är högsta poäng när det gäller social kompetens iaf!!