81linneaa skrev 2012-03-06 15:51:37 följande:
Åh så tråkigt att ni inte kan adoptera.. Men det kommer ju med all säkerhet att fungera med EA för er del!
Min läkare sa att i princip alla kvinnor har samma möjligheter att bära ett barn så länge man får ett helt friskt embryo. Jag tycker det känns ganska lugnande. Jag håller alla tummar och tår för er
Jobbigt att försöka så många gånger i "onödan". Man vet ju inte det innan men ändå.. Jag känner samma med min IVF, ska jag verkligen göra det eller inte.. Jag tycker det känns så obehagligt att stoppa i mig hormoner. Har även efter det senaste IVFet kännt som en lite molande känsla i äggstockarna samt att jag är kissenödig hela tiden så nu har jag fått för mig att jag har cancer, myom, cysta el liknande. Hade inte du myom Juliette? Och hade ni valt ett sista IVF eller ÄD direkt?
Vi hoppas o håller tummarna för att EA ska funka. Vi har ju råd med några försök iaf. Jag har alltid haft ok slemhinna och inga andra problem som PCO eller endo mm, alltid något.

. Framtiden får utvisa om vi får höra små trampande barnfötter i det nya huset, eller om det får duga med kattens små fossingar...
Jag ska göra detta första EA i en naturlig cykel, dvs ostimulerat, då jag bygger bra slemhinna på egen hand utan hjälp av östrogentabletter. Sist jag gick på östrogen så fick jag två små myom 2 veckor efter jag börjat med tabletterna, men de har tack o lov försvunnit nu! Har aldrig haft myom tidigare.
Din sista fråga om vi hade valt ett sista IVF före ÄD - nä, jag insåg att våra chanser var ganska små med egna ägg (25% chans max per försök med två embryor) till hög kostnad (30 000 kr/försök) och stort ingrepp på mig (mådde dåligt av alla mediciner samt äggplock). ÄD skulle ge ca 55% chans - men då skulle vi förstås ha behövt andra spermier. Vi fick höra före ÄD:et att dubbeldonation hade varit det bästa för oss, men vi ville försöka fullt ut med makens simmare och hoppades på det bästa. I dag skulle vi så klart ha gjort annorlunda, men man vet ju inte sånt förrän efteråt...Nu har vi båda accepterat att ingen av oss blir genetiska föräldrar, men jag får bära o föda barnet, och min man blir den enda pappa detta barn nånsin kommer att känna till då båda donatorer är anonyma. Otroligt efterlängtat och älskat barn kommer det att bli!!!