Lillsudd skrev 2012-03-10 22:16:08 följande:
Ja... Jag ligger ju istället "före" även om jag läser med här fortfarande.
Jag gjorde 11 donatorinseminationer (ensamstående) 2007-2008. Jag var då 27-28 så det fanns inget skäl att tro att det inte skulle fungera. Men resultatet var bara 3 tidiga missfall (tror jag, minnet sviker) - som ändå höll hoppet uppe om att det skulle fungera.
Jag tog ett långt uppehåll och hade dragit igång adoption istället när Vietnam stängde för adoption. Så 2010 bytte jag tillbaka till magen och IVF. Direkt visade det sig att mitt äggantal var lågt, men både IVF 1 och 2 blev det embryon tillbaka fast skörden var jätteliten. IVF 2 gav ännu ett tidigt missfall. Sedan kom IVF 3 och embryona dog dag 3. Ooops. Ja, det *kan* ju inte ske igen liksom. Men det gjorde det. Och när IVF 4 också var embryodöd gav jag upp.
Jag tänkte först vänta in att ha råd med adoption när en bekant "hittade" embryodonation och det kändes som ett alternativ och göra några sista försök. Gjorde mitt första försök och blev gravid (!!!) - men tyvärr dog fostret i ett sent missfall pga kromosomskada. Nytt försök i september 2011 - lågt försvinnande hcg - och ett tredje försök i december 2011 och ny graviditet. Som än så länge håller. Fortfarande väldigt svårt att tro att det ska gå väl - jag brände mig rätt ordentligt av missfallet för snart ett år sedan. Men eftersom fostrets hjärta fortfarande slår nu i vecka 16 är det ju egentligen mer troligt att det blir barn än att det inte skulle bli det...
Så jag har egentligen bara ramlat in tidigare och läser med ibland - men skickar in lite hopp. För jag är verkligen urkass på att bli gravid på mina ägg. Med ED har jag istället nästan känslan av att vara "superfertil" och bli gravid hur lätt som helst... Något jag givetvis önskar er andra väldigt väldigt mycket.
Vad underbart att höra att du är gravid och att det går bra än så länge. Håller tummarna för att det fortsätter att gå bra. Antar att liten tänker titta ut lagom när semestern är över?! Låter ju toppen.
Du ger mig ett otroligt hopp. Kommer från ett släkte där alla blir gravida bara de ser varandra och eftersom jag faktiskt otroligt nog fick ett "snabbt" plus på vårt andra IVF, så känns det hoppfullt om att även jag är "superfetil" egentligen.
Lillsudd skrev 2012-03-11 20:32:53 följande:
Jo, senast jag såg den var allt väl och då hade jag passerat 12+0 med några dagar. Men jag fuskar lite ibland med hemmadopplern så jag vet att den fortfarande lever därinne. Men jag har avböjt KUB och ev fvp den här gången också. Kromosomfelet förra gången hade ändå inte upptäckts på KUB och det är inte ens samma donatorer nu. Så jag har låtit det vara.
Jo, jag har gjort FET (med överblivna från IVF, såvitt jag vet inte efter ÄD). Jag har gjort 3 försök och blev gravid två gånger (och förhöjd hcg på den emellan, så något försökte fästa men misslyckades) - vilket är klart högre än klinikstatistiken som väl är 30-35%. Jag har varit i Polen, och delar nog ditt intryck av bemötandet... Men metoden verkar ju fungera i alla fall och om jag väl blir förälder kommer jag typ älska dem för alltid i alla fall.
Jag förstår att du lyssnar på liten med tanke på vad som tidigare hänt. Är också nyfiken på att höra var du gjort dina EA och till vilket pris. Har själv varit i kontakt med en klinik i Polen, men kände mig så osäker pga känslan av att de hade lite svårt för engelskan, vilket gjorde att jag kände mig missförstådd. Har därför valt Unica efter inrådan från Juliette F och väntar nu bara på att min mens ska komma så jag kan börja med tabletterna.
Har du förresten gjort stimulerade försök eller i naturlig cykel?