Juliette F skrev 2012-03-22 23:35:42 följande:
Jag vet precis hur det känns Angels. Jag och min man har hållit på så länge, så det känns å ena sidan som man inte orkar med så många försök till, men å andra sidan kanske det behövs för att lyckas... hoppas på fullträff redan vid första EA! Vi ska få två embryor, vilket är standard vid både ÄD och EA hos Unica. Vid vårt förra ÄD så fick vi också två blastocyster. Ökar chansen till plus rejält (vi fick dock minus), men också tvillingchansen/risken förstås! Visst är det en skräckblandad förtjusning att tänka sig att få tvillingar.. att gå från dubbelarbetande nollbarnsmamma till tvåbarnsmamma! Men jag tror nog man fixar det när det väl händer - man har liksom inget val. Och vilken jackpot att få två på en gång! Dubbelt jobb, men också dubbel glädje!
Förstår känslan av "att allt förblir en dröm" angels, men samtidigt så måste vi tro på att det går! Så länge ingen läkare har sagt att det finns några fysiska hinder så är allt möjligt. Klart att våra kroppar klarar en tvillinggravidiet - vi är ju varken lastgamla eller sjukliga!
Hoppas på en underbar sommar för oss alla, med massor av plus här på forumet...
Ah, så det är standard "än". Det var det ju förut här också, men togs bort, då det ansågs inte öka chanserna att bli gravid nämnvärt, men däremot öka risken för tvillinggraviditeter.
Det känns skönt att veta att det finns fler än jag.
Sitter och tittar lite på alla tabletter jag fått. Är ju en hel kasse.

Har börjat smått blöda idag, eller var lite rosa på pappret när jag var på toa idag. Frågan är om det räknas som dag ett eller om morgondagen när mensen verkligen kommer att komma, räknas som dag ett. Minns inte från IVF:en. Någon som vet?!

I alla fall, på dag fem ska jag börja ta tabletter för att styra cykeln, misstänker jag det är i alla fall. Efter 21 dagar, dvs på dag 26(?!) ska mensen komma igen, eller någon dag efter misstänker jag det kan bli också. Sen vet jag faktiskt inte riktigt mer vad jag ska göra. Har fått folsyratabletter, men de vet jag inte när jag ska börja ta. Har fått proggar, men i Sverige börjar man ju ta dessa efter insättning, men här förstår jag inte om jag ska börja ta de redan innan eller om det är efter?! Har fått tabletter som ska hjälpa embryot att bädda in sig i livmodern (det känns ju tryggt!!) plus tabletter som ska hjälpa kroppen att inte stöta bort embryona (det känns ännu tryggare!!) SEN har jag även fått Cetrotide och Ovitrelle, men de vet jag faktiskt inte när (om) jag ska ta. Kan hända det sätts in om vi skulle behöva skjuta på ägglossningen, OM vi inte har möjlighet att komma ner i tid. Någon som vet?