Vad roligt med lite aktivitet i tråden. Välkommen ni som är nya.
Vi har nu fått ett preliminärt datum för EA. Den 9 maj mer bestämt. Spännande!
D i RhD är tydligen inget speciellt. Minns inte vad de sa, men typ har man antikroppar nått sånt, så har man D+ och då är allt som det ska?!
81linneaa skrev 2012-03-27 21:00:57 följande:
Ja vi åker ner i juni om alt går vägen! Har tyvärr ingen aning om vad d:et står för.. känns som om det är mkt jag inte vet..
Jag ska definitivt sätta in två blastosar! Hoppas nästan lite på tvillingar..
Kan vi inte sätta upp ngn form av aktivitetslista? Även om vi är få men tappra har jag lite svårt att hänge med exakt vad ni gör och man vill ju så gärna hålla sig uppdaterad!!
Tack Dazazz för dina värmande ord!
Jag hoppas också på tvillingar, men ändå inte. Det är lite skräckblandad förtjusning det där. Visst vore det häftigt med två men samtidigt missar man lite charmen med att få en i taget. Samtidigt känner jag att jag är glad bara det blir något. Framtiden får utvisa hur många det blir.
Jag har mer funderat på om vi ska starta om tråden och typ döpa den till "vi som gör embryoadoption" eller "Embryoadoptionstråden" eller något i den stilen. Önskar att vi kunde locka fler att diskutera med oss, för vi kan ju knappast vara ensamma. En lista hade ju klart kunnat vara bra också, men för detta krävs nog en ny tråd, eller? Kanske man kan lägga en i trådstarten, vi är ju inte så många än...
Sötisa skrev 2012-03-27 21:51:43 följande:
Hej, har läst lite i tråden, vi funderar också på detta med embryoadoption men det blir först till hösten i så fall. Har vart i kontakt med Unica i Brno och även Invimed i Polen. Är det någon här i tråden som hunnit göra något försök ännu? Ser att några är på g.. Spännande.
Är det bara Unica som ni är i kontakt med, jag har inte hunnit läsa hela?
Vi har inte varit nere tidigare utan bara gjort IVF här i Sverige. Jag har också varit i kontakt med Invimed i Polen men tyckte att Unica hade bättre bemötande så vi valde dem. Vi tre som är aktiva är alla på G ner till Unica.
Hur ser er historia ut?
dazazz skrev 2012-03-27 20:47:08 följande:
Hej! Trillade in på er tråd eftersom embryoadoption är ett spännande ämne och kunde inte låta bli att läsa hela tråden. Jag har själv gjort ivf och även om jag är en av de som haft turen att lyckas förstår jag hur tungt det är när man längtar efter barn och det aldrig kommer. Tycker ni verkar så starka allihop och önskar er all lycka till!!! Kramar!
Tack vännen! Vi är nog starkare än vad vi egentligen vet om.