Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 09:23:12 följande:
Du har uppenbarligen ingen språkkänsla...
Mitt problem är att jag vill ha en man som har samma låga drift som jag. Jag har avslutat flera förhållanden på grund av äckelkänslor inför mannens drifter och jag har avstått från att inleda nya förhållanden då jag inte orkar med att ha den oron det innebär. Jag har haft många förhållanden där jag försökt pressa fram sexuella känslor, men jag uppskattar det inte.
Mycket möjligt att jag får leva ensam resten av livet, men hellre det än att känna mick äcklad av min partner.
Att äcklas av att någon har sexualdrift... nä, du får ursäkta, men det låter inte sunt för fem öre. Det jag säger nu säger jag inte för att vara elak, men kanske borde du göra som en annan skribent i denna tråd och inse att du kanske behöver professionell hjälp för att ta dig ur detta. Det verkar nämligen som om ni lider av samma fobi.
Observera att jag inte menar att du själv plötsligt måste börja uppskatta sex och onani för egen del, gillar du inte att ha sex eller onanera ska du givetvis inte behöva göra det. Det är när du äcklas av att andra gör det som varningsflaggorna börjar vaja. Sex är trots allt en synnerligen naturlig del av livet.