• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Yuna

Det mest patetiska är ju att nästan alla som säger att onani inte är okej i ett förhållande gör det anonymt för att till och de fattar att de är så puckade att de inte kan stå för deras OCD öppet.

• Grazzy

Du TS, tur han inte hade någon annan som gjorde det ÅT honom, eller han låg med en annan i erat hem. det är en helt annan sak. Vet inte hur många gånger min sambo gjort det här hemma, med eller utan mig. Alltså runkat. Men vadå, sålänge han inte är med någon annan är jag nöjd och tar inte så allvarligt på saken.
    Han har väl också ett sexliv utöver erat? 

• Anonym (onani-blä)
    fenja skrev 2012-02-07 09:53:42 följande:
    Alltså det finns några naturliga drifter i oss som vi har med oss ända sedan evolutionens begynnelse, och som vi delar med alla andra levande varelser på denna planet:

- att äta/livnära sig

- att sova/vila

- att överleva/försvara oss        

- att ha sex/fortplanta oss

Är någon av dessa drifter kraftigt undertryckt, förnekad, eller upplevs som djupt negativ/olustig av en individ, så är det något som inte stämmer med dennes känsloliv.

Så djupt rotade är dessa drifter, att om man inte äter, sover, försvarar sig när så krävs, och/eller inte är det minsta intresserad av sex, så bör man försöka reda ut varför, eftersom då mår man faktiskt inte bra - även om man kanske tror det själv.

Särskilt när det även gått så långt att man blir äcklad av/har ett behov av att förbjuda dessa drifter hos andra.        
    Men om det nu inte är normalt, vad ska jag göra åt det? Ska jag må dåligt bara för att det inte anses normalt?
    Sexualdriften är en SEKUNDÄR drift, inte en primär för övrigt. Jag har lyckats reproducera mig, så fortplantningsaspekten är avklarad. Måste jag SKÄMMAS för att jag känner som jag gör? Eller är det ok att jag mår bra på mitt sätt? 
  • Anonym (onani-blä)
    Yuna skrev 2012-02-07 10:05:12 följande:
    Det mest patetiska är ju att nästan alla som säger att onani inte är okej i ett förhållande gör det anonymt för att till och de fattar att de är så puckade att de inte kan stå för deras OCD öppet.
    Det KAN vara så att man inte vill ha inboxen full med porrlänkar, vilket jag fått tidigare.
  • honkie

Onani-blä. så du söker egentligen en partner som är ärlig om sin asexualitet?

• Anonym (onani-blä)
    fenja skrev 2012-02-07 09:53:42 följande:
    Så djupt rotade är dessa drifter, att om man inte äter, sover, försvarar sig när så krävs, och/eller inte är det minsta intresserad av sex, så bör man försöka reda ut varför, eftersom då mår man faktiskt inte bra - även om man kanske tror det själv.

Särskilt när det även gått så långt att man blir äcklad av/har ett behov av att förbjuda dessa drifter hos andra.        

Här har vi två saker jag måste kommentera; "även om man tror man mår bra själv"-hehe, du menar att jag måste omvändas och känna hur dåligt jag mår för att  sedan få jobba med att må bra? Efter att i tjugo år gjort just det-mått dåligt-hittat orsak och verkan för att sedan må bra? Jag föredrar att fortsätta må gott.

Jag har inte förbjudit någon annan att onanera.  TS gör kanske det, men om ni buntar ihop mig med henne, var snäll och sluta med det. 
  • Anonym (onani-blä)
    honkie skrev 2012-02-07 10:22:10 följande:
    Onani-blä. så du söker egentligen en partner som är ärlig om sin asexualitet?
    Ja.
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 09:02:25 följande:
     Jag har varit ärlig med min inställning, men killar/män jag träffat har inte varit det.

Vem har fel då? 
    Ärlig?
    Du skrev själv att du berättar om din inställning när ni ska ha sex. Såvida ni inte har sex första kvällen så är det nog en liten bit in i er relation du berättar detta, när de har lyckats få känslor för dig.
    DÅ talar du om för dem att om de inte avstår onani kommer du lämna dem.
    Det om något är en form av tvång. 
  • Anonym

Ts, Du har mkt starka kontrollbehov (vill tom kontrollera vad din partner gör med sin egen kropp när du inte är hemma). Dessutom är du mkt hotfull, drar dig inte för att tom offentligt hota honom med vad som kan vara grovt psykiskt våld för honom, (att göra slut).

Sök hjälp, och försök att inte ge dig på andra oskyldiga män, du har stora problem.

• Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 10:29:33 följande:
    Ärlig?
    Du skrev själv att du berättar om din inställning när ni ska ha sex. Såvida ni inte har sex första kvällen så är det nog en liten bit in i er relation du berättar detta, när de har lyckats få känslor för dig.
    DÅ talar du om för dem att om de inte avstår onani kommer du lämna dem.
    Det om något är en form av tvång. 

Du kanske förstår att jag inte raggar på krogen, utan sonderar terrängen rätt noga innan jag dejtar? Du verkar ha ett tvång att vara otrevlig.
Svar på tråden Den jäveln runkade!