Den jäveln runkade!
Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.
Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.
Det har varit ett antal gånger som man blivit så förbannad av diskussioner här på FL som man börjar tro att det faktiskt ryker ur öronen på en.
Detta är ett sådant fall.
Onani kan ALDRIG jämföras med sex mellan två (eller fler) människor. Det kan såklart, om man känner för det, ingå i själva akten om man (som flera här sagt att de blir) upphetsad av det och då fyller onanin en funktion i en sexuell gemensam kontext.
Men onani är ett uttryck för ens egna sexualitet, och alla har en sådan. Du kan aldrig påtvinga din sexualitet på någon annan utan att, i vissa fall, begå ett lagbrott och du kan inte heller kontrollera en annans sexualitet utan att faktiskt nedvärdera och förakta den människan. Alla har rätt till onani, det är ditt egna, ditt privata, din stund och ingen har rätt att inkräkta på det om man inte själv vill.
Alla som säger "men han/hon kan väl ha sex med mig då istället för att runka/pulla!". Till er vill jag vänligt men bestämt säga; Dra åt helvete. Den primära anledningen, som jag ser det, är att man har sex med varandra för att man är tända på varandra, man vill vara nära varandra, njuta av varandra och få varandra att må bra. I vissa fall finns det ju barnönskan bakom det hela och andra anledningar men jag vill ändå tro att detta är vad alla vill att ett sexuellt förhållande ska vara.
Onani är något helt annat, som sagt. Det är ens egna sexualitet och anledningarna till att man gör det kan vara otroligt många och skiftande. Allt från att man har tråkigt till att man behöver koppla av och släppa stress eller att man helt enkelt bara är kåt och sugen på att komma. Att få fokusera enbart på sig själv i sin egna stund. Ska man verkligen behöva höra "med du runkar/pullar ju, då vill du ju ha sex!"? Förstår ni vilken känsla av skam som tillslut kan uppstå hon er parner när han/hon upprepat får höra detta, framför allt inför sin egen sexualitet? "...jag måste vara konstig som vill runka/pulla men inte vill ha sex". Herregud vilket människoförakt.
Jag hoppas Herr Plupp tar hand om sin egen sexualitet när inte jag orkar... Gösses... Så länge jag slipper hitta äckliga tidningar osv så är det helt ok för mig. Våran baby är 4 snart 5 månader båda 2 går på knäna av trötthet vi är så sjukt trötta att vi inte ens orkar prata med varandra utan att fräsa. Vad är då problemet med att man inte har lust eller ork ? Utöver det har katten börjat pissa på tvätt och i en stor familj så blir det tyvärr massor med tvätt... 2 vuxna 4 barn... RIP katt... RIP sex RIP kärlek...
Bra drag i tråden, ser jag. Jag tillhör de som inte gillar onani och avstår från det själv. Dessutom vill jag inte ha en man som onanerar, eftersom handlingen äcklar mig. I denna tråd har jag fått höra att det beror på att jag är dålig i sängen och liknande. Nu är det så att jag inte kan hjälpa hur jag känner det och jag anpassar mitt liv efter det.
Det har hänt att jag blivit ihop med en man som ljuger för mig i frågan och det har blivit nödvändigt att avsluta förhållandet. Jag har varit ärlig med min inställning, men killar/män jag träffat har inte varit det.
Vem har fel då?
Men vadå, på allvar ska du lämna honom för att han onanerade utan dig? Wow verkligen big deal eller inte..... Suck vilka problem endel verkar ha ....
Tänk att ett inlägg kan bli sååååååå långt. och olika argument varför han ska kunna runka eller inte. Vid det här laget har han väl runkat klart..... eller så har han börjat på ny kula" The Poor Little Thing !
För visst är det synd om männen
"Onani-blä" och "TS" bör ju räknas som en person.
Sen var det en till som var emot.Jossan nånting.
2 personer - Inte så många mao.