• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Anonym (Anonym JA!!)

Neeeej detta är bara inte sant!?!?! Vad är du för en jävla diktator egentligen?? HUR kan du tro att du har makt att styra över din partners sexuella intergitet?? USCH!! Fy fan!SkrikandesSkrikandesKräks

• Anonym (Anonym JA!!)

Vänta lite nu... kollade alls TS svar.. det kan ju inte vara möjligt att du är seriös!

• dunderpenis
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-02-06 09:13:01 följande:
    Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.
    Jag satt och funderade lite.. Precis som du säger, alla är vi olika och har olika gränser. Men om ett par har sex med varandra, men de av någon anledning inte vill att killen kommer i tjejen, och killen drog ut sin penis och tjejen avslutade hans orgasm genom att runka av honom. Då bordet det väl vara ok?

Om killen avslutar sexet genom att runka själv där och då borde väl också det vara ok?

(jag vet utdraget, hang on, det finns en poäng)

Om tjejen nu stippar för sin kille och han onanerar till detta är väl det också ok?

Om killen nu är hemma själv och börjar tänka på sin fru, blir kåt, och då börjar runka. Det måste väl ändå också vara ok? Eller?

Ja alla dessa kanske är ok. MEN! Ingen utav dem är ett exempel där killen kollar på porr. Men även om porr var inblandat kanske din kille kollade på det och tänkte på dig? Fråga honom vad han hade föredragit att runka till, vanligt internetporr eller sin egna "flickvän porr". Han kanske inte har någon porr där du är involverad?
  • yimby
    Anonym (Anonym JA!!) skrev 2012-02-07 19:06:45 följande:
    Vänta lite nu... kollade alls TS svar.. det kan ju inte vara möjligt att du är seriös!
    Nä...just det. Flört
  • Robin 26
    Till dom som kommenterar. Jag tycker ni som kritiserar ämnet här kan ta det lite lugnare efterssom alla, även ni, har saker som går att kritisera. Även om ni tål kritik så är det dålig stil att kritisera på ett sätt som andra kanske inte gillar eller som ni själva inte skulle gilla om det handlar om känsliga saker i era liv. Skriv för eller nackdelar opartiskt eller kritisera åtminstone smakfullt , jag tappade lusten att läsa och kommentera. Men det är väl såhär det är på trådar på nätet, tyvärr, inget jag vill vara del av helst.

Till dig som startat tråden. Ämnet är iaf inget nytt, jag har läst och hört om det ett flertal tillfällen. Du ska vända dig till proffs först och främst, inte till slumpmässiga anonyma personer i såna här forum. Det finns personer som jobbar med sånt här, sex och samlevnad och relationer, dom har väl olika titlar, kommer inte på nu men kanske expert eller terapeut eller vad det kan vara. Kanske har dom svarat på denna vanliga fråga på nätet hur man förhåller sig i olika relationer. Och jag lovar att deras svar är dom bästa svaren!

Av det lilla jag tror mig minnas från vad jag läst så handlar det dels om vad man kommit fram till i förhållandet, viktigt att prata/ kommuinicera, och dels hur man känner som partners, viktigt att veta hur den andre fungerar och känner. Det kan såra av att ens partner tillfredställer sig själv på egen hand, det kan såra av att ens partner väljer att titta och tända på andra tjejer och onanera till dom. Det är klart att man kan känna sig utanför då. Man vill ju vara allt för sin partner och mycket mer! Många kan nog acceptera till viss del att ens partner kanske onanerar själv nån gång ibland men då vill man antingen inte veta nåt om det eller så vill man veta precis varför och att det inte är något negativt som påverkar förhållandet. Men båda personer måste kunna förstå varandra och veta varandras gränser. Kanske är denna fråga känsligare när man dessutom bor tillsammans.

Du får försöka ta din tid och tänka igenom och känna efter hur mycket det som hänt påverkat hur du känner och sen ta ett beslut om det är tillräckligt för att göra slut eller om ni kan prata ut om det här. Det Phandoraz skriver i sitt inlägg en bit upp från det här inlägget (Inlägget klockan 17:38), är mkt bra och har även ett bra exempel och du får besluta om du oxå tyckt det gått för långt eller om du ger din partner mer tid eller en ny chans. Sen finns det mer specifika tillvägagångssätt när man vet mer om orsakerna, personerna, livet och förhållandet men den här frågan tas som sagt upp ibland och svaras på av experter, hoppas du hittar den informationen. Du kan ju alltid maila och fråga såna personer annars.
  • yimby

Robin26, heder åt dig som orkar.

Hade jag gjort om jag upplevt att det här fanns på riktigt.

• pluralfamilj
    Phandoraz skrev 2012-02-07 17:38:25 följande:
    Om bàda har gàtt med pà att inte onanera i förhàllandet, är det ju inte att beröva nàgon fràn nàgon rättighet. Man har dà valt detta själv. Om man senare under förhàllande, känner att ens egna tankar, känslor och behov har förändrats. Kan man ju prata om detta med sin partner, sà att den andre vet om denna förândring, och har en ärlig chans att vara med i tankegàngen och känslorna angàende det ämnet. Sedan vet vi ju inte om det finns nàgot mer bakomliggande med det hâr problemet. Kanske var det här droppen som fick bâgaren att rinna ôver, pga problem innan.

Jag var ihop med ett utav mina ex i tvà och ett halvt àr. Jag âr vâldigt sexuellt aktiv, och har svàrt att hitta en man som kan hàlla samma tempo som jag. Därför föredrar jag att den jag är ihop med inte runkar, dà jag redan vill ha mer sex än vad han vill. Att onanera för en kvinna, är fysiskt annorlunda än var det är för en man. En kvinna kan komma hur mànga gànger som helst, medan en man är mer begränsad.
    För mig handlade det om att när mannen onanerar, har vi mindre sex. Därför gillar inte jag det.
    Jag är alltid väldigt öppen om denna àsikt fràn början, och om han känner att detta inte är ok, har han rätt att säga sà och avstà fràn denna bestämmelse.

Jag utför bàde oralsex, runkande och sex varje till varannan dag. Om han känner att han fortfarande vill ha mer, eller ibland hellre runkar än att ha sex, sà âr det upp till honom. men han vet var jag stàr i saken.
    Han som jag var ihop med i tvà och ett halvt àr, sa att han inte onanerade. ändà hade vi bara sex en gàng i veckan. Jag màdde dàligt över det, och vi pratade om det flera gànger. Jag var sà otroligt kär och beroende av honom, och kunde inte lämna honom. Sedan efter tvà och ett halvt àr, slank det ur honom under ett bràk, att han onanerat sedan vi blev tillsammans. Nästan varje dag. Till mig hade han sagt att han inte var en sàdan sexuell människa.
    Jag hade kämpat i flera àr med honom, efter att jag fick veta det gjorde jag slut.

Vissa vill inte att ens partner ska onanera, anledning är varierande. Att man tycker olika, är inget fel. Att ifràgasätta nàgons àsikt är ocksà helt normalt och tillàtet. Men man ska försöka göra det med öppna ögon och öppet sinne, inte bara smutskasta sàdant som âr annorlunda än ens egen uppfattning.
    onani resulterar ju inte nödvändigtvis i MINDRE sex, snarare tvärtom! om det inte rör sig om onani dagarna i ända så triggar det ju till mer sex och gör en positiv spiral uppåt(enligt både erfarenhet och kända sexologer )

onani går ju inte heller att definitivt koppla till sex och samliv. många föredrar att ha en privat plats för fantasier och självupptäckter.

du kan hävda vad du vill men onani är inget någon annan ska styra över! det är som att säga åt någon hur dom ska skita, pissa eller snyta sig. vadfan liksom? ens egen kropp är ens egen!
  • nemi86

Verkar som att du kommer att leva ensam resten av livet, i alla fall om du tänker hitta en man som inte runkar.

• Anonym (kåt man)

Han är iaf kåt och aktiv, hur vore det om han aldrig ville istället?
    Du får väl ta hand om honom bättre:)

Svar på tråden Den jäveln runkade!