• Anonym (Förbannad)

Den jäveln runkade!

Nu har han gjort sitt, den jäveln satt och runkade när jag kom hem men nu åker han ut. Jag blir så förbannad på sånt här. Hur ska man få en kille att respektera en, fy fan säger jag.

• Svar på tråden Den jäveln runkade!
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:34:31 följande:
    Inte om man har så pass extrema åsikter. 
    Då gäller det att man är ärlig så att man inte drar in någon i någonting i onödan. 

Det är inte en åsikt, det är en läggning. Kan du be en fetischist sluta vara fetischist? 

• Anonym (Arg)

Ursäkta men detta har gjort mig så förbannad att jag reggade mig på den hör sidan.

Vem fan är du som tror att du kan bestämma vad han gör med sin egen kropp?

Jag tror knappast att du och din partner har kommit överens om detta. Som jag fattat det är detta en ensidig regel som du bestämt och sedan krävt att han ska följa. Jag kan endast spekulera i alla sjuka regler du satt upp med denna stackars killen.

Inser du ens att det du gör är i princip samma som de där översvartsjuka pojkvännerna som förbjuder sin flickvän ifrån att träffa sina kompisar? Du är till och med värre då onani är ett mindre hot än vänner. Man kan töja ut "otrohet" på många sätt men onani är inte en av dem.

Detta är inget normal. Detta är inget som du kan ursäkta med att olika människor har olika krav på sina relationer. Han håller dessutom uppenbarligen inte med dig. Du är en översvartsjuk satmara med dåligt självförtroende och sjukligt kontrollbehov. Du behöver hjälp, inte sympati.

Killar i fertil ålder har ett behov av utlösning 1-40 gånger i veckan. Även om du skulle vilja ha sex så mycket är det knappast så att han pallar med det. För killar med högt sexbehov är onani en nödvändighet psykiskt sett.

Hade han onanerat dagligen och sedan knappt haft sex med dig - kanske. Men nu är han utkastad för att han gjort det en gång i smyg.

Jag tror genuint och med hela mitt samvete att denna killen kommer må bättre utan dig.

• Strictlybusiness
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 14:54:21 följande:
    Så jag är inte ärlig? Jag har förklarat ett antal gånger om att jag tar upp frågan innan vi hinner bli intima. Om din man skulle tända på att titta på likskändning skulle han troligen inte berätta det så tidigt, även om han anar att det skulle påverka ert samliv.
    Det finns inga vattentäta sätt att inleda en relation och det finns tusen anledningar att avsluta en påbörjad. Mina anledningar är inte sämre än dina. Jag förstår inte varför du blir så upprörd över att jag vet vad jag vill. Det har kvinnorörelsen arbetat för länge nu, att kvinnor tar för sig av det de vill ha.    
    Men är du frisk människa, jämför du likskändning med en dialog om onani... Du har ju ganska sjuk syn på saker och ting.

Det är rätt som den andre personen säger.
    Om du inte snackar om din inställning mot onani tidigt in i förhållandet med en man, så kan du inte klaga på att personen inte är den du sökte efter. För om du vill ha svar tidigt, så ställer du frågor tidigt.

Svarar på det någon annan skrev:

Onani är normalt, och anledningen till varför man inte har porr ute på skrivbordet, eller snackar om det. Är för att det är väldigt privat. Vissa kan snacka om det öppet, andra inte.

Att slänga ut sin man för det, är sjukt. Om du vill hitta någon som inte onanerar, så räcker det inte bara med att du dejtar helt normalt, du får nog breda ut ditt sökfält till något som är lite mer "konkret".
    Dvs att du öppet söker om personer som vägrar ta på sig. 
    När du väl fått en siffra på de män som inte tar på sig, då kan du börja samla in de egenskaper du söker förutom den du garanterat har.

Och tro mig, när man börjar söka efter den heliga gralen, så blir man missnöjd.

En gång i livet ville jag ha en primadonna med stora rattar, perfekta objektet att visa upp och sa aldrig nej till någonting. Sen växte jag upp och insåg att sådana ting är omöjligt, utan man får helt enkelt ta vara på de godsaker som personen erbjuder, och ge lite rum och tålamod åt det som inte direkt gillas.

Men att avsky någon så djupt så att man kastar ut den personen, wow :)

Helt plötsligt är nog inte onani något som bör pratas om, tror nog det är det som finns mellan öronen på dig lille tant

• Anonym (onani-blä)
    Strictlybusiness skrev 2012-02-07 16:41:26 följande:
    Men är du frisk människa, jämför du likskändning med en dialog om onani... Du har ju ganska sjuk syn på saker och ting.

Det är rätt som den andre personen säger.
    Om du inte snackar om din inställning mot onani tidigt in i förhållandet med en man, så kan du inte klaga på att personen inte är den du sökte efter. För om du vill ha svar tidigt, så ställer du frågor tidigt.

Att jag jämför med nekrofili var enbart för att få personen att relatera till äckelkänslor. Jag klagar inte på att personen inte är den jag söker efter, jag släpper den personen och är fri att hitta någon som passar. Jag är inte arg på någon för att den inte passar. Jag vet mycket väl att det är jag som är ovanlig.

Dessutom berättar jag tidigt att jag är ointresserad av att ha sex, efter det brukar man inte behöva diskutera onani. 
  • Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 16:37:02 följande:
    Det är inte en åsikt, det är en läggning. Kan du be en fetischist sluta vara fetischist? 

Det är inte en läggning. Det är en störning som du borde söka hjälp för. 
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:45:42 följande:

Om jag trivs såhär, vad är det jag ska få hjälp med?
  • Strictlybusiness
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 16:45:42 följande:
    Det blev en läggning för att det visade sig vara en hel del som avskydde sex.

Men det betyder inte att det är en läggning biologiskt sätt.

Biologiskt är vi skapta för att ha sex för njutnings skull och att reproducera oss.
    Nu kommer någon väl snacka om homosexualitet också, ja det också. Homosexualitet har funnits tok länge. Så försök inte dra in homosexualitet i denna redan tragiska diskussion med en ensam tant.  
  • Anonym (onani-blä)

"Mänsklig asexualitet (ej att förväxla med asexuell reproduktion) är att leva fysiskt fullständigt utan att känna sexuell attraktion till en annan människa och betraktas av många som en typ av sexuell läggning.[1][2] Asexualitet som mänsklig sexuell läggning har endast uppmärksammats sedan slutet av 1900-talet, och endast ett fåtal vetenskapliga studier har definierat och studerat företeelsen. Statistiskt uppskattas drygt 1% av individerna i en population vara asexuella.[3]""

En procent av befolkningen är ganska många, så jag är knappast den första ni stött på. 

• Fidelis ad urnam
    Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 16:47:48 följande:
    Om jag trivs såhär, vad är det jag ska få hjälp med?
    Lev du ditt liv som du vill, men utsätt ingen annan för det. 
    Du påstår att du är ärlig och jag hoppas det stämmer.  
  • Anonym (onani-blä)
    Strictlybusiness skrev 2012-02-07 16:48:31 följande:
    Det blev en läggning för att det visade sig vara en hel del som avskydde sex.

Men det betyder inte att det är en läggning biologiskt sätt.

Biologiskt är vi skapta för att ha sex för njutnings skull och att reproducera oss.
    Nu kommer någon väl snacka om homosexualitet också, ja det också. Homosexualitet har funnits tok länge. Så försök inte dra in homosexualitet i denna redan tragiska diskussion med en ensam tant.  
    Ok, så att tända på skor är en läggning biologiskt sett?
Svar på tråden Den jäveln runkade!