• Hoppeloppan

Lärare med piercing?

Tycker ni att lärare för förskoleklass upp till åk 6 "kan ha" piercings?
    Jag ska till hösten börja utbilda mig till lärare för de yngre årskurserna och har en liten liten pärla i näsan. Den är väldigt liten och diskret, men den är ju där. Vad skulle ni tycka om era elever hade en piercad lärare?
    I övrigt är jag väldigt alldaglig, en "jeans och tröja tjej" liksom, och jag har väldigt sparsamt med make up, sminkar mig bara lite och diskret.  Jag har hela tiden varit inställd på att ta ur den om jag får jobb inom skolan, men blev lite nyfiken på hur ni ser det?

• Svar på tråden Lärare med piercing?
  • Jigge

Självklart ska du ha kvar din piercing. Bort med normen och låt barnen lära sig att alla är olika och inte tvärtom.

• Merwinna
    Tom Araya skrev 2012-02-11 15:43:57 följande:
    Vänta här nu. Flygbolag och storbanker representerar inte hela samhället, inte ens i närheten.

Vi har t.o.m. en moderat finansminister med hästsvans och ring i örat.

Skolan ska visa och lära ut hur samhället ser ut, inte hur det ser ut på ett flygbolag.

Även om klädkoden i bank och resebranschen för alltid kommer att vara konservativa så gäller det för sin tid, så förändringar kommer att ske även där.
    Fast att företagen inte vill ha anställda med tatueringar och piercingar, har ju en ORSAK. Om de inte visste att kunderna skulle fly till andra flygbolag, advokatbyråer, mäklarfirmor, banker, hotell o.s.v., så skulle de ju inte ha en sådan regel - eller hur..? De vill väl som alla andra, ha så många kandidater att välja mellan som möjligt. Det är liksom inte taget ur luften.

Och om folk inte vill åka flyg med personal som har tatueringar och piercingar, så är det inte JÄTTElångsökt att påstå att de känner sig illa berörda av att se det även i andra sammanhang...
  • Kimona

Ärligt talat så bryr jag min inte hur folk ser ut så länge de gör sitt jobb.

• Wicked113
    Merwinna skrev 2012-02-11 15:56:16 följande:
    Fast att företagen inte vill ha anställda med tatueringar och piercingar, har ju en ORSAK. Om de inte visste att kunderna skulle fly till andra flygbolag, advokatbyråer, mäklarfirmor, banker, hotell o.s.v., så skulle de ju inte ha en sådan regel - eller hur..? De vill väl som alla andra, ha så många kandidater att välja mellan som möjligt. Det är liksom inte taget ur luften.

Och om folk inte vill åka flyg med personal som har tatueringar och piercingar, så är det inte JÄTTElångsökt att påstå att de känner sig illa berörda av att se det även i andra sammanhang...
    Om företag inte vill anställa folk med piercingar är det pga såna som DIG! Inskränkta och konservativa människor som har bestämda åsikter om hur andra människor ska se ut. Galet! Alla ska få se ut precis hur de vill!
    Det faktum att kommunala sektorn anställer jättemycket folk som har både piercingar och tatueringar visar på att de flesta dock inte är så fördomsfulla som du. Tack gode gud för det! Dessutom kan jag informera dig om att det finns massor med pedagoger som är homo- eller bisexuella! Det finns också många som har handikapp och kroniska sjukdomar. Det finns vita, svarta, andra generationens invandrare och adopterade! Men det är väl sånt som du tycker är lite obehagligt antar jag...
  • nevermind

Jag hade inte brytt mig ett skit om dagisfröken haft tatueringar, piercingar och gröna dreads!

• Merwinna
    Wicked113 skrev 2012-02-11 16:23:17 följande:
    Om företag inte vill anställa folk med piercingar är det pga såna som DIG! Inskränkta och konservativa människor som har bestämda åsikter om hur andra människor ska se ut. Galet! Alla ska få se ut precis hur de vill!
    Det faktum att kommunala sektorn anställer jättemycket folk som har både piercingar och tatueringar visar på att de flesta dock inte är så fördomsfulla som du. Tack gode gud för det! Dessutom kan jag informera dig om att det finns massor med pedagoger som är homo- eller bisexuella! Det finns också många som har handikapp och kroniska sjukdomar. Det finns vita, svarta, andra generationens invandrare och adopterade! Men det är väl sånt som du tycker är lite obehagligt antar jag...
    Ja, kommunerna måste ju anställa vad som helst, på grund av den låga statusen, de dåliga lönerna och de dåliga personalförmånerna... Just därför borde skolan bli statlig. Då skulle man kunna välja bort det värsta drägget...
  • Wicked113
    Merwinna skrev 2012-02-11 16:46:41 följande:
    Ja, kommunerna måste ju anställa vad som helst, på grund av den låga statusen, de dåliga lönerna och de dåliga personalförmånerna... Just därför borde skolan bli statlig. Då skulle man kunna välja bort det värsta drägget...
    Fy fan. Tänker inte ens kommentera det där. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag överhuvudtaget kände dig! Tycker så himla synd om dina barn som kommer växa upp med såna åsikter kring sig...
  • minorXthreat
    Merwinna skrev 2012-02-11 16:46:41 följande:
    personer med piercings är per definition drägg alltså? likaså homosexuella? Som du tidigare heller inte tyckte skulle jobba med barn.
Svar på tråden Lärare med piercing?