• Hoppeloppan

Lärare med piercing?

Tycker ni att lärare för förskoleklass upp till åk 6 "kan ha" piercings?
    Jag ska till hösten börja utbilda mig till lärare för de yngre årskurserna och har en liten liten pärla i näsan. Den är väldigt liten och diskret, men den är ju där. Vad skulle ni tycka om era elever hade en piercad lärare?
    I övrigt är jag väldigt alldaglig, en "jeans och tröja tjej" liksom, och jag har väldigt sparsamt med make up, sminkar mig bara lite och diskret.  Jag har hela tiden varit inställd på att ta ur den om jag får jobb inom skolan, men blev lite nyfiken på hur ni ser det?

• Svar på tråden Lärare med piercing?
  • Nicke
    Merwinna skrev 2012-02-11 13:53:47 följande:
    Fast människor som växer upp i harmoniska familjer med ordnade förhållanden, börjar sällan tycka att piercingar är snygga. De kanske gör som mina kamrater och jag gjorde - fuskar och klistrar fast en liten pärla på näsan, för att vara häftiga på skolans disco. Men vi skulle inte ha gjort det PÅ RIKTIGT, för vi visste redan då att i våra riktiga liv efter skolåren skulle inget sådant passa in...
    och såna som växer upp i familjer som din blir väldigt väldigt väldigt inskränkta människor.
  • Krake

Vår son har en dagisfröken som är typ gothare med en massa smink, tatueringar, och jag tror en och annan piercing (är osäker, lägger inte sånt på minnet). Det är inga problem med det.

Förresten känner jag en banktjänsteman med knallrött hår och piercings! 

• Sillan3

Självklart kan du ha piercing!

I min sons skola har vi en lärare som har FLERA ringar tatueringar o bling inoperedad lite här o var synligt på kroppen till o med i ansiktet

Jag tycker som vi andra i skolan att det är inte bara ok utan ett bra sätt att visa för barnen att alla vi har olika smak o intressen men i övrigt är som alla andra o sånt skall accepteras även i skolan..

visst hade barnen många frågor när hon började men hon svarade glatt o förklarade pedagogiskt. i övrigt är hon precis som du... klädd i "vanliga" kläder o är snäll o en bra pedagog

det är det som räknas tycker vi i vår skola iaf

kram

• Bragdoll
    Merwinna skrev 2012-02-11 13:54:26 följande:
    Tja, jag tror inte att Sigtuna internat skulle anställa en lärare som har piercingar, om vi säger så...
    Sen har vi ju alla å andra sidan hört om hur internatskolor behandlar sina elever så det kanske hade varit bättre om de hade anställt personer med piercingar så eleverna fick lära sig att världen inte är som på ett internat.
  • Ziraya
    Merwinna skrev 2012-02-11 13:53:47 följande:
    Fast människor som växer upp i harmoniska familjer med ordnade förhållanden, börjar sällan tycka att piercingar är snygga. De kanske gör som mina kamrater och jag gjorde - fuskar och klistrar fast en liten pärla på näsan, för att vara häftiga på skolans disco. Men vi skulle inte ha gjort det PÅ RIKTIGT, för vi visste redan då att i våra riktiga liv efter skolåren skulle inget sådant passa in...
    Jag växte upp i en harmonisk familj på landet (mor är landstingspolitiker, far är systemvetare), med många djur runtom mig. det bara råkade bli så att jag har 5-årig naturvetenskaplig universitetsutbildning, älskar djur och är intresserad av pedagogik och ändå gillar piercings ;) 
  • Nicke
    Ziraya skrev 2012-02-11 13:59:06 följande:
    Jag växte upp i en harmonisk familj på landet (mor är landstingspolitiker, far är systemvetare), med många djur runtom mig. det bara råkade bli så att jag har 5-årig naturvetenskaplig universitetsutbildning, älskar djur och är intresserad av pedagogik och ändå gillar piercings ;) 
    Fast djur kan vara smutsiga = du är smutsig = du gillar piercings Oskyldig
  • Ziraya
    Niklas2k skrev 2012-02-11 13:59:56 följande:
    Fast djur kan vara smutsiga = du är smutsig = du gillar piercings Oskyldig
    Ja, så måste det nog vara. Att jag inte tänkte på det! Betyder det att jag måste sälja mina katter som jag tog in från katthem och gatan? D: 
  • Bragdoll
    Ziraya skrev 2012-02-11 13:59:06 följande:
    Fast då får du inte jobba på Sigtuna internat Gråter
  • Nicke
    Ziraya skrev 2012-02-11 14:01:21 följande:
    Ja, så måste det nog vara. Att jag inte tänkte på det! Betyder det att jag måste sälja mina katter som jag tog in från katthem och gatan? D: 
    Jag har inte gått på internat så jag vet inte!!!!!!!! Cool
  • Ziraya
    Bragdoll skrev 2012-02-11 14:01:42 följande:
    Fast då får du inte jobba på Sigtuna internat Gråter
    Om man sätter sina barn på Sigtuna internat, är inte det samma sak som att peta på dem med en pinna och skrika "mobba mina barn!" ?
Svar på tråden Lärare med piercing?