• Hoppeloppan

Lärare med piercing?

Tycker ni att lärare för förskoleklass upp till åk 6 "kan ha" piercings?
    Jag ska till hösten börja utbilda mig till lärare för de yngre årskurserna och har en liten liten pärla i näsan. Den är väldigt liten och diskret, men den är ju där. Vad skulle ni tycka om era elever hade en piercad lärare?
    I övrigt är jag väldigt alldaglig, en "jeans och tröja tjej" liksom, och jag har väldigt sparsamt med make up, sminkar mig bara lite och diskret.  Jag har hela tiden varit inställd på att ta ur den om jag får jobb inom skolan, men blev lite nyfiken på hur ni ser det?

• Svar på tråden Lärare med piercing?
  • Merwinna
    Wicked113 skrev 2012-02-11 17:57:27 följande:
    Jag jobbar på högstadiet, är bisexuell och skulle aldrig komma på tanken att flörta med någon av mina elever! Det finns ett och annat rötägg i skolans värld säkerligen, men du verkar ju verkligen inte vara mycket bättre som går runt med såna groteska fördomar!
    Nä, men även om du inte flirtar medvetet, så kanske du känner saker för vissa vackra tonåringar..? Och behandlar dessa annorlunda, eller ger dem små signaler - utan att du vet om det själv..?
  • splink
    Merwinna skrev 2012-02-11 18:08:58 följande:
    Då kanske han har lärt sig att sminka över hålet, eller..?
    Eller så kan du bara ge dig och erkänna att du inte har rätt i den här frågan.
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • minorXthreat
    Merwinna skrev 2012-02-11 18:08:58 följande:
    Då kanske han har lärt sig att sminka över hålet, eller..?
    Du är ju för fan helt sanslös...
    Merwinna skrev 2012-02-11 18:10:05 följande:
    Nä, men även om du inte flirtar medvetet, så kanske du känner saker för vissa vackra tonåringar..? Och behandlar dessa annorlunda, eller ger dem små signaler - utan att du vet om det själv..?
    ...du är ju för fan helt sanslös...
  • Wicked113
    Verkligen inte! Aldrig! Skulle aldrig falla mig in! :O Jag är mycket professionell i min lärarroll och har inget annat än respekt från alla mina elever! Om det är detta du går runt och tror om lärare så kommer du ha mycket svårt att släppa dina egna ungar till högstadiet/gymnasiet!
  • Merwinna
    splink skrev 2012-02-11 18:11:06 följande:
    Eller så kan du bara ge dig och erkänna att du inte har rätt i den här frågan.
    Jag citerade ju bara sidan med karriärråd för dom som ville bli kabinpersonal:

"If you already have one of these visible facial piercings, please remove the studs and hope that the holes will heal up and there might not be any visible scars."

Det är inte jag som har skrivit sidan!

• Tom Araya
    Då skulle inte manliga, heterosexuella lärare få jobba med kvinnliga elever och kvinnliga, heterosexuella lärare med manliga elever.

Tänk om eleven är homo- eller bisexuell. Vilka lärare ska de tillåtas ha?
  • splink
    Merwinna skrev 2012-02-11 18:16:04 följande:
    Jag citerade ju bara sidan med karriärråd för dom som ville bli kabinpersonal:

"If you already have one of these visible facial piercings, please remove the studs and hope that the holes will heal up and there might not be any visible scars."

Det är inte jag som har skrivit sidan!

Nej, men oavsett vad det står som RIKTLINJER finns det ju bevis för att dessa inte hålls så hårt på?! Du anklagade mig för att ljuga idag, och jag har bevisat att jag inte gör det. Du är skyldig mig en ursäkt.
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • Utropstecknet
    Menar du på fullaste allvar att en bi- eller homosexuell människa per automatik lider av hebefili? Du kan inte vara sann!
  • brage

Har bara läst TS och jag tycker att det e helt ok med piercing, tatueringar, rosa hår, dreads ( eller hur det stavas) alla människor är lika värda oavsett o jag försöker iaf lära mina barn att det spelar ingen roll hur man ser ut... Och jag tycker att det är bra att de får se alla sorters människor, smala, tjocka, blonda, piercade...,

• Fröken Löken

Jag är lärare 0-12 år och har piercings och tatuering. Har aldrig blivit ifrågasatt av en vuxen om detta.
    Har även vänner som också jobbar som lärare med både synliga och dolda tatueringar och piercings.
    Tycker du ska behålla den/de du har.
    Barnen har varit mycket intresserade av min tungpiercing och jag har visat och förklarat för dem att det är något som vuxna får ha.

Mångfald är väl det bästa inom skolans värld? I alla fall enligt läroplanen och den måste ju följas så ja... Vad finns där mer att diskutera?? ;)

Svar på tråden Lärare med piercing?