Miss Cee skrev 2012-02-15 21:33:28 följande:
Jag kan bara säga att om jag fick höra talas om att en förälder/några föräldrar gått på en lärare/förskolepersonal som jobbar i närheten av min son, för att denne har piercings eller tatueringar eller för den sakens skull är homosexuell, så skulle jag riva upp himmel och jord för att stötta den läraren och visa att inte alla är så inskränkta och rent ut sagt korkade.
Jag garanterat att för varje person som har problem med en piercing på en förskollärare så finns det 10 som inte säger något enkom för att de inte ens noterar det, och att det verkligen inte är en grej. Och att om alla blev tillfrågade så skulle de som brydde sig vara försvinnande få.
På dotterns dagis var vi många som brydde oss. Det beror som sagt antagligen på vilken typ av klientet som bor i området, eller väljer den typen av dagis.
Dessutom håller inte din logik ÄVEN om det skulle vara så som reagerade på en viss företeelse i ett visst område. Om föräldrarna själva röker så reagerar de förmodligen inte nämnvärt om de ser dagispersonalen stå och bolma mitt bland barnen heller. Men det betyder inte att det är RÄTT, eller att man inte ska lyssna på de få ordentliga föräldrarna som blir upprörda.
Jag kan säga, att jag inte skulle sätta mina barn i en verksamhet där personalen har så dåligt omdöme att den visar upp piercingar och tatueringar på arbetstid.