Merwinna skrev 2012-02-11 17:02:15 följande:
Homosexuella är inte nödvändigtvis drägg (det är två olika saker och två olika problem), och jag sa inte att de inte skulle arbeta med barn. Jag sa ungdomar.
Det förekommer nämligen några fall per år, då kvinnliga lärare förför unga pojkar, respektive manliga lärare förför unga flickor. Detta är tillräckligt illa som det är. Vi behöver inte dessutom lärare som lurar/pressar ungdomar av samma kön in i en onaturlig livsstil - vilket är ännu värre!
Dessutom tror jag att en homosexuell lärare kan vara skadlig för tonåringars utveckling av sin sexualitet, även om det inte "händer något" på riktigt. Det är ju jättevanligt att unga flickor svärmar för sin manlige lärare, t.ex.. Och kanske känner han något tillbaka - men säger i normalfallet inget.... men känslorna finns där, och en liten stilla flirt försiggår, och flickorna känner nya och spännande känslor i det fördolda och dagdrömmer om att ha sex med läraren... Senare går de vidare till att älska en jämnårig pojke, som de kan bli tillsammans med på riktigt, och läraren blir bara ett fint minne.
Men om vibbarna och flirten skulle utgå från en kvinnlig lärare till en flicka eller två i klassen i stället, så skulle det kunna skada flickorna tror jag. Så att de blev osäkra på sin egen sexualitet.
Handlar det dessutom om institutioner där personalen har tillgång till eleverna i deras hemmiljö, så blir riskerna naturligtvis ännu större. T.ex. på ungdomshem, HVB-hem och liknande där ungdomarna även sover.
Jag känner en manlig homosexuell "dagisfröken" och jag fattar ingenting av det du skriver. Du verkar inte ha alla hästar hemma