• Hoppeloppan

Lärare med piercing?

Tycker ni att lärare för förskoleklass upp till åk 6 "kan ha" piercings?
    Jag ska till hösten börja utbilda mig till lärare för de yngre årskurserna och har en liten liten pärla i näsan. Den är väldigt liten och diskret, men den är ju där. Vad skulle ni tycka om era elever hade en piercad lärare?
    I övrigt är jag väldigt alldaglig, en "jeans och tröja tjej" liksom, och jag har väldigt sparsamt med make up, sminkar mig bara lite och diskret.  Jag har hela tiden varit inställd på att ta ur den om jag får jobb inom skolan, men blev lite nyfiken på hur ni ser det?

• Svar på tråden Lärare med piercing?
  • StarStruck

Att ha örhängen är samma sak. Kropssutsmyckning är så pass vanligt att ingen bryr sig längre :P

• PolyPond

Jag finner det väldigt positivt att lärare "sticker ut lite" på olika sätt. Det ger barnen större perspektiv och lär dem att inte döma hunden efter håren.

• Mercurialis

Jag skulle inte fundera särskilt mycket över om mina barns lärare har piercingar eller inte. Det som är viktigt är om de är bra lärare eller inte.

Däremot undrar jag hur det skulle tas emot på min egen arbetsplats. Jag undervisar på en friskola och vi har en ganska strikt klädkod för personalen. Jag har förvisso en kollega med en tungpiercing men den syns ju knappt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Merwinna
    MrsC74 skrev 2012-03-03 09:33:58 följande:
    Men kära nån Merwinna. Du förstår väl att du har fel när ingen annan i tråden håller med dig. ? Önskedröm ? Nä. Jag skiter fullständigt i om folk har tatueringar eller inte. Jag bedömer människan och det borde du med göra. Tycker faktiskt väldigt synd om dig. Din åsikter och tankar är så mossig.

Och vet du jag. Jag har en kollega. Hennes mamma och hennes kollegor gav sig själva och sina societetsväninnor på Östermalm tatueringar i förelagdaspresent. Hör och häpna !!!! Helt utanför din norm. Oj oj. Hur ska det gå för dessa damer ???
    Jag har flera vänner som tillhör vad du skulle kalla överklassen med synliga tatueringar. Hur ska det gå för dem i samhället? Tja... Just nu går det lysande.

Vakna upp och kliv ur grottan. Välkommen till 2012 !

Kunde du inte langa fram något bildbevis..? Då tycker jag att du ska sluta påstå saker om enskilda namngivna personer! Angående de där kvinnorna på Östermalm, så gissar jag i så fall på att de inte är födda och uppfostrade där. Utan att de är golddiggers som lurat rika äldre män att gifta sig med dem. Och nu lever som lyxhustrur och har tråkigt och söker nya kickar och uppmärksamhet... Kan typen!
  • Merwinna
    Adephi skrev 2012-03-03 10:09:56 följande:
    en lugn tätort.

Är inte det en oxymoron..?
  • Merwinna
    StarStruck skrev 2012-03-03 10:13:09 följande:
    Att ha örhängen är samma sak. Kropssutsmyckning är så pass vanligt att ingen bryr sig längre :P
    Inte alls. Normen på alla ställen där det är viktigt att personalen är välvårdad och representativ, är ett örhänge normalt placerat i varje örsnibb för kvinnor (eller inga alls såklart), samt inga för män.
  • MrsC74

Merwinna. Antigen så driver du med oss eller så är du helt genom korkad.
    Jo dessa kvinnor är uppväxta där. Mina vänner likaså.
    Ja det går inte att diskutera med en person som tror sig veta allt om allt och alla och jag ödslar inte energi på sådana människor.
    Lycka till i livet med dina fördomar. Vilket för övrigt är väldigt många har jag förstått efter att läst dina i lägg i diverse trådar.
    Sorgligt är vad det är.

• stresss

Helt oviktigt om läraren har piercing eller inte. Det positiva med det är att eleverna inte blir så sugna att skaffa ett eget om deras lärare har en.

Som förälder skulle jag inte bry mig det minsta!

Svar på tråden Lärare med piercing?