• Hoppeloppan

Lärare med piercing?

Tycker ni att lärare för förskoleklass upp till åk 6 "kan ha" piercings?
    Jag ska till hösten börja utbilda mig till lärare för de yngre årskurserna och har en liten liten pärla i näsan. Den är väldigt liten och diskret, men den är ju där. Vad skulle ni tycka om era elever hade en piercad lärare?
    I övrigt är jag väldigt alldaglig, en "jeans och tröja tjej" liksom, och jag har väldigt sparsamt med make up, sminkar mig bara lite och diskret.  Jag har hela tiden varit inställd på att ta ur den om jag får jobb inom skolan, men blev lite nyfiken på hur ni ser det?

• Svar på tråden Lärare med piercing?
  • Merwinna
    splink skrev 2012-02-16 10:28:03 följande:
    Jag tror att om ett flygbolag strävar efter hög klass och exklusivitet så sörjer dom inte om dom förlorar dig som kund. Som någon annan skrev; det är inte "fint" att vara så fullproppad av fördomar och skitåsikter som du är.
    Jag umgås med folk från alla samhällsklasser och jag kan säga att dina fördomar och ditt kunnande kring sådant här inte ens ligger i klass med folk som bott i en hydda i större delen av sitt liv och aldrig fått chansen att gå i skolan.  Skrämmande att du, som bor i ett land där vi har demokrati och mångfald som två centrala begrepp inte sitter inne med ett större kunnande.
    Det är jag som ÄR kunnig. Och jag VET så mycket som att synliga tatueringar och piercingar kraftigt minskar en människas möjligheter att välja arbete. Det är bara löjligt att påstå något annat.

Som en händelse som såg ut som en tanke, så var det på jobbet idag en av mina arbetskamrater som gnällde över att hennes dotter inte fått arbete som hotellstäderska för att hon hade en tatuering i nacken. Tror det var på Scandic-hotellet. Det hjälpte inte att hon lovade att ha håret så att det döljer nacken, för chefen hade sagt att även om hon kan ha håret utsläppt när hon städar, så kan tatueringen synas om hon böjer sig ner när hon plockar upp något. Och eftersom de kör med intern cirkulering inom företaget, så vill de att även städerskor ska kunna gå vidare till andra arbetsuppgifter, t.ex. i köket eller restaurangen. Och då skulle hon bli tvungen att sätta upp det långa håret av hygieniska skäl - och då skulle nacken synas... 

Och observera då att hotellstäderska inte ens är något högstatusyrke, utan snarare tvärtom... T.o.m. för ett så pass oglamouröst jobb kan man ha gjort sig omöjligt om man tatuerat sig! Spöke

Nej, jag kommer aldrig att tycka annat än att personal som arbetar med barn och ungdomar ska vara ett gott föredöme, för att förbereda barnen för livet efter skolan. På arbetsmarknaden och i samhället i övrigt...
  • MrsC74

Ja du Merwinna där bevisad du ännu en gång vilka fördomar du lider av.
    Jag tror faktiskt att du ljuger dessutom.
    Ingen i tråden håller med dig, får du inte den minsta lilla hint om hur fel ute du är.

Åh vad jag hoppas du är ett troll. Tycker så synd om dina barn annars.

• Merwinna
    MrsC74 skrev 2012-02-16 18:26:41 följande:
    Ja du Merwinna där bevisad du ännu en gång vilka fördomar du lider av.
    Jag tror faktiskt att du ljuger dessutom.
    Ingen i tråden håller med dig, får du inte den minsta lilla hint om hur fel ute du är.

Åh vad jag hoppas du är ett troll. Tycker så synd om dina barn annars.
    Det var ju inte JAG som inte anställde tjejen med den fåniga texten i nacken. Det var chefen på Scandic-hotellet i stan!
  • MrsC74

Ja det vet jag men jag tror inte på dig. Lägg ner nu! Ingen håller med dig.

• Merwinna
    MrsC74 skrev 2012-02-16 18:39:38 följande:
    Förresten var bort du du Merwinna ?
    Det svarar jag inte på. Och jag tycker dessutom att det är fel att uppmana medlemmar att röja uppgifter som kan göra att de identifieras IRL.Särskilt efter den här sista hackningen...
  • Wicked113
    Merwinna skrev 2012-02-16 18:50:58 följande:
    Det svarar jag inte på. Och jag tycker dessutom att det är fel att uppmana medlemmar att röja uppgifter som kan göra att de identifieras IRL.Särskilt efter den här sista hackningen...
    Men gud.. Lägg ner med din förnärmade attityd! Btw så håller jag med MrsC74, tror också du hittar på.
  • MrsC74

He he. Du är rolig du. Röja identitet ? He he
    Jag blir mer och mer säker på att du är ett troll och om inte så tänker jag inte sjunka till dig nivå så jag lämnar diskussionen.
    Du är inte frisk.

• Merwinna
    MrsC74 skrev 2012-02-16 18:37:43 följande:
    Ja det vet jag men jag tror inte på dig. Lägg ner nu! Ingen håller med dig.
    Ha ha. Sökte på "tatuering" och "Scandic" nu och hittade det här:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.371713-tatueringar-gar-bra-pa-jobbmarknaden-om-de-doljs?m=print

"SJ, SAS och Scandic Hotels (som är Hotell- och restaurangfackets största arbetsgivare) förbjuder synliga tatueringar under arbetstid för sina anställda. I praktiken innebär det att SAS-anställda inte får ha tatueringar på händer, på halsen och i ansiktet. Alla andra ställen kan ju täckas med arbetsuniformen."

Tror du mig nu då..? 

• MrsC74

Står oxå där att regeln är mycket ovanlig i bankvärlden där du tidigare hävdade att det var förbjudet. Ha ha !!!
    För att sänka mig till din nivå...

Svar på tråden Lärare med piercing?