Merwinna skrev 2012-03-07 11:14:54 följande:
Då vet jag vilken typ du menar. Jo, det stämmer - det finns människor som är så där oerhört charmiga (i brist på bättre ord - menar inte att de måste ägna sig åt att charma kvinnor i säng), att man "förlåter" dem även sådant som man inte skulle kunna bortse ifrån om det var någon annan. Får ändra mina råd: skaffa dig inte tatueringar och piercingar, om du inte vet med dig att du alltid blir omedelbart omtyckt av alla överallt!

Jag tror det finns goda skäl att vara försiktig med tatueringar i unga år och definitivt tatueringar på händer, hals och ansikte. Jag tycker att min kusins man som är tatuerare hade ett bra råd att om man bestämt sig för att tatuera sig och är under 25 så är det bra att avvakta ett år innan man gör själva tatueringen. Om man fortfarande har samma tanke om placering och motiv kan man göra det annars så visar det att man valt fel... Självklart är det inte inte ett råd alla hans kunder följer men det ligger mycket i det. Jag är inte tatuerad själv men jag gillar tatueringskonsten i sig och en dag så kanske det blir av...
Piercingar kan man laborera lite mer med tycker jag. Man kan ta ut dem och bortsett från ögonbryn så är sällan ärren av sådan art att de syns tydligt senare. Ärret kan lika gärna komma från att man ramlade med cykeln som liten och fick en sten om fastnade i huden. Jag har inga problem med piercingar på andra men jag kan inte komma på en enda jag vill ha förutom de 4 hål jag redan har i öronen idag.
Töjningar över en viss storlek ska bara göras om man är medveten om att det kan krävas plastikkirurgi för att få tillbaka normala öron igen. Jag har själv haft töjning på strax under en cm och den är idag helt tillbakagången och hålet som ett vanligt hål i örat igen. Det tar dock tid och finns inga garantier för att det funkar så bra som för mig.