alifewithoutme skrev 2012-03-07 08:26:36 följande:
Nä, men man lär sig att samhället utvecklas och piercingar kan man ta ut, tatueringar kan man dölja. Vi har ändå kommit till år 2012 och utveckligen borde visa mer acceptans än vad det gör. Man är ingen idiot bara för man har piercing/är tatuerad.
Det är åsikter, trångsynthet och viljan att inte vilja acceptera andras olikheter. Typ som om att alla tjejer ska ha långt hår och rosa onepiece medan männen har kort hår och blå onepiece. Då blir samhället mer enligt era normer:
Ingen ska se annorlunda ut.
Jag vill helst inte se onepiece på någon - *ryser* - men det är jag det... Och åter: fula och töntiga kläder går att ta av. Tatueringar och piercinghål sitter där de sitter. Jag kan faktiskt inte förstå att människor som gör sådant inte tror mera på sin egen mognad och utveckling..? Jag menar: när jag var 18 hade jag vissa intressen, viss musiksmak, vissa idoler o.s.v.. Men jag visste också att jag tio år längre fram i tiden skulle ha
andra intressen. Röra mig i en annan sfär. Jag räknade med min egen fortsatta utveckling s.a.s.! Därför skulle jag aldrig ha tatuerat in idolens namn eller porträtt.
Människor som gör sådana oåterkallelliga saker, måste ju ha gett upp om sin förmåga att utvecklas..? Om de tror att de fortfarande kommer att vilja stå för samma saker när de är 30 , 40, 50... När de kanske skulle vilja ha ett ansvarsfullt jobb. När de kanske blivit intresserade av lokalpolitiken, och skulle vilja engagera sig där. När de är föräldrar och går på möten med barnens lärare och rektor... Nej, det är obegripligt för mig!