• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Tezza

Fick min son Noah i vecka 32+2, 43 cm och 2135g!! Nån mer som har problem med viktuppgång på ert barn??

• MammanJulia
    Tezza skrev 2012-12-22 19:23:49 följande:
    Fick min son Noah i vecka 32+2, 43 cm och 2135g!! Nån mer som har problem med viktuppgång på ert barn??

Nästan precis lika stor som vår tjej som är född i 32+2 var! 2145 och 44 cm :) Hon har problem med vikten på det viset att hon stått stilla två månader och sedan gått ner lite i vikt senaste månaden. Men är inte alls förtjust i mat så jag misstänker att det hänger ihop. Hur gammal är er Noah?
  • Miniz1983

Precis haft läkaren här inne hos oss, Marwin går inte upp i vikt som han ska längre så nu blir det än mer tillsatser i mjölken. an har bara gått upp 20 g på två dygn medan han tidigare gått upp kring 50 g per dygn. De hade mätt honom i förrgår och då blev måttet 39 cm. Vilket gör mig förvirrad, födslolängd 38cm , veckan efter fick det honom till 41 cm och nu 39. visst det beror på hur de kan få honom att sträcka ut benen men iaf. Känns just nu inte särskilt realistiskt att vi får åka hem kring 7/1.

• wockatz

Miniz:
    Så tråkiga nyheter. :( Inte för att ge dig falska förhoppningar, men det kan ju svänga väldigt fort. Min Moa hade oxå trassel med viktuppgång en period och tillsatser sattes in. Sen bara vände det och hon började gå upp utan tillsatserna. Men jag tror du gör helt rätt i att sikta in dig på bf. Blir det tidigare så blir det ju en glad överraskning!

Det där med att mäta längden är ju trixigt alltså, förstår om du blir förvirrad...
    När är bf? 14 feb?

• Miniz1983
    wockatz skrev 2012-12-24 00:27:02 följande:
    Miniz:
    Så tråkiga nyheter. :( Inte för att ge dig falska förhoppningar, men det kan ju svänga väldigt fort. Min Moa hade oxå trassel med viktuppgång en period och tillsatser sattes in. Sen bara vände det och hon började gå upp utan tillsatserna. Men jag tror du gör helt rätt i att sikta in dig på bf. Blir det tidigare så blir det ju en glad överraskning!

Det där med att mäta längden är ju trixigt alltså, förstår om du blir förvirrad...
    När är bf? 14 feb?
    Jo han har tillsatser men det har gått trögt ändå, nu skulle de sätta in mer tillsatser men i morse hade han gått upp 50 g så läkaren var jätte glad. Visst det svänger fort men när hon sa att hon var så orolig för att han inte gick upp ordentligt i vikt fick jag känslan av att hon menade över en en längre tid, inte bara två dagar tillbaka Rynkar på näsan Men men han går ju uppåt iaf. BF är 7/2. Ja den där längden ja men beror ju på hur långt de får honom att sträcka ut sig. Skrattande
  • Starbaby
    Miniz1983 skrev 2012-12-23 14:49:21 följande:
    Precis haft läkaren här inne hos oss, Marwin går inte upp i vikt som han ska längre så nu blir det än mer tillsatser i mjölken. an har bara gått upp 20 g på två dygn medan han tidigare gått upp kring 50 g per dygn. De hade mätt honom i förrgår och då blev måttet 39 cm. Vilket gör mig förvirrad, födslolängd 38cm , veckan efter fick det honom till 41 cm och nu 39. visst det beror på hur de kan få honom att sträcka ut benen men iaf. Känns just nu inte särskilt realistiskt att vi får åka hem kring 7/1.
    Usch, tråkiga nyheter. Hoppas det vänder snart. God jul på er hur som  :)
    ★°☆ www.finest.se/natali ★°☆
  • Miniz1983
    Starbaby skrev 2012-12-24 12:24:51 följande:
    Usch, tråkiga nyheter. Hoppas det vänder snart. God jul på er hur som  :)
    Tack =) och god jul till er med :)
  • Miniz1983

Jo vår lilla plutt =) 1915 g vägde han i morse, och en body i strl 38 är för stor. Men vi tycker ju nu att han är jätte stor i jämförelse med när han föddes. Vilket han iof är men iaf Solig

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)