• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Miniz1983

Härligt starbaby :)

Här är vi nere på botten, bara gråter, ångest och ingen matlust. Igår var vi tvugna att byta akutsal och det känns inte bra. Trivdes så bra med personalen på andra salen, här inne är fler av dem jag stött på bara otrevliga :(

• wockatz

Miniz:
    Usch vad tråkigt att ni fick byta sal! :(
    Kommer ihåg hur det var med en del personal. Så jobbigt att vara beroende av människor man inte gillar. Till slut bröt jag ihop i sambon famn och efter det bestämde jag mig för att säga ifrån mer. Det hjälpte faktiskt. Även om jag inte fick med alla på mitt tåg så visste de iaf vad jag tyckte!

Styrkekramar till dig!

• Saftmedbulle
    Miniz1983 skrev 2012-12-18 14:28:26 följande:
    Härligt starbaby :)

Här är vi nere på botten, bara gråter, ångest och ingen matlust. Igår var vi tvugna att byta akutsal och det känns inte bra. Trivdes så bra med personalen på andra salen, här inne är fler av dem jag stött på bara otrevliga :(
    Styrkekram från mig med!
  • Miniz1983

Ja det var speciellt en som var otrevlig. De som jobbat eftermiddag nu har vart jätte trevliga så känns ok just nu men har fått vara runt på så många ställen de här tre veckorna jag varit på sjukhuset så varje flytt blir jätte jobbig. Först låg jag på förlossningen i 2,5 dygn. IVA nästan 2 dygn. Hade ett familjerum nere på neo när jag var inskriven bb mamma för de skulle ge mig massa mediciner, ta blodprov och blodtryck osv, och sen fick jag flytta till en stängd avdelning å nu fick Marwin också byta sal. Blev bara för mkt. Han mår iaf bra nu men får riktigt starkt penicillin så de låste sätta ny infart på honom varje dag för kärlen spricker av antibiotikan. Känns sådär :( hans stackars lilla kropp.

• Miniz1983

Hoppas ni alla har det bra. Imorgon blir Marwin av med matpumpen han haft och vi ska börja sondmata honom själva. Detta innebär att vi på fredag förhoppningsvis får flytta till ett familjerum. Känns både skönt och läskigt. I morse vägde han 1522 g. Är helt otroliga siffror. Att han var så himla liten. Han har ändå gått upp 300g på knappt tre veckor. Hoppas verkligen vi får åka hem då han är 35 fullgångna veckor. Då är det i början på januari. Ductus har öppnat sig igen pga infektionen så hoppas de sluter sig igen utan problem :/

• wockatz

Miniz: jag håller tummarna för alla sakerna, att ductus stängs av sig själv, att ni får flytta in på eget rum på fredag och att ni får åka hem i början på januari! :)

Fira jul på sjukhus är speciellt. Men det går och snabbare än du anar är ni hemma.
    Mys i massor och passa på att vila så länge ni är på sjukhus. ;)

(1522 g! Duktig kille.)

• Miniz1983

Jo det är ju ganska speciellt. Hoppas han sköter sig så det blir flytt på fredag. :)

• vicki 83

håller tummarna för att ni får flytta in på familjerum! och allt annat med såklart
    är han påverkad av att ductus öppnat sig?

• Miniz1983

Ja det hoppas jag med, ska bli så skönt. Nej inte mer än att han får lite saturationsfall och pulsen går upp när han anstränger sig eller blir arg.

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)