• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Miniz1983
    Saftmedbulle skrev 2013-01-03 14:34:15 följande:
    Ja, så resonerar vi oxå.
    Ja den här tiden har verkligen utvecklat vårt förhållande i en positiv riktning och kärleken har växt något enormt trots allt. Vilket jag var rädd för skulle bli tvärt om. Att vi skulle glida ifrån varandra.

• Saftmedbulle
    Victory1 skrev 2013-01-03 14:36:17 följande:
    Hejsan, jag hoppar in här. Den 27 december föddes min son i v. 34. 
    Grattis och välkommen!
  • Saftmedbulle
    Miniz1983 skrev 2013-01-03 14:38:08 följande:
    Ja den här tiden har verkligen utvecklat vårt förhållande i en positiv riktning och kärleken har växt något enormt trots allt. Vilket jag var rädd för skulle bli tvärt om. Att vi skulle glida ifrån varandra.

Var vi oxå rädda för... Tyvärr blir det så för en del...har man hört.
  • Miniz1983
    Victory1 skrev 2013-01-03 14:36:17 följande:
    Hejsan, jag hoppar in här. Den 27 december föddes min son i v. 34. 
    Välkommen... Solig
  • Miniz1983
    Saftmedbulle skrev 2013-01-03 14:40:39 följande:
    Var vi oxå rädda för... Tyvärr blir det så för en del...har man hört.
    Jo, det är ju en himla prövning. Och Vi har dessutom inte varit tillsammans särskilt länge så var så orolig att allt skulle skita sig. Di vi aldrig direkt sett varandra i pressade situationer som denna. Och visst det har inte varit lätt men samtidigt väldigt stärkande. Tror jag kommer känna det än mer när jag får mer perspektiv till allt, är ju inte hemma från NEO än. Men snart så.
  • Saftmedbulle
    Miniz1983 skrev 2013-01-03 14:47:46 följande:
    Jo, det är ju en himla prövning. Och Vi har dessutom inte varit tillsammans särskilt länge så var så orolig att allt skulle skita sig. Di vi aldrig direkt sett varandra i pressade situationer som denna. Och visst det har inte varit lätt men samtidigt väldigt stärkande. Tror jag kommer känna det än mer när jag får mer perspektiv till allt, är ju inte hemma från NEO än. Men snart så.
    Vi har varit hemma från neo sen augusti och det hänger fortfarande kvar. Som du skrev... klarar man detta klarar man allt. Man blir så himla tacksam för det man har och tänker kanske lite x-tra på att inte ta varandra för givet eller hänga upp sig på småsaker. Tror inte det beror på hur länge man varit tillsammans utan hur man tar situationen. Det går inte att förutsäga hur man reagerar i en sådan situation.
  • Miniz1983
    Saftmedbulle skrev 2013-01-03 15:02:51 följande:
    Vi har varit hemma från neo sen augusti och det hänger fortfarande kvar. Som du skrev... klarar man detta klarar man allt. Man blir så himla tacksam för det man har och tänker kanske lite x-tra på att inte ta varandra för givet eller hänga upp sig på småsaker. Tror inte det beror på hur länge man varit tillsammans utan hur man tar situationen. Det går inte att förutsäga hur man reagerar i en sådan situation.
    nej så e det nog
  • soomee

Hej!
    Min son föddes på julafton i vecka 30+1.
    2205g och 43 cm lång.

• Miniz1983
    soomee skrev 2013-01-04 22:19:57 följande:
    Hej!
    Min son föddes på julafton i vecka 30+1.
    2205g och 43 cm lång.
    Välkommen och grattis till sonen. 
    Min son föddes också i v. 30+1 men han vägde betydligt mindre.
  • soomee
    Miniz1983 skrev 2013-01-05 09:39:30 följande:
    Välkommen och grattis till sonen. 
    Min son föddes också i v. 30+1 men han vägde betydligt mindre.
    Tack, jag hade insulinbehandlad graviditetsdiabetes som nog gjorde honom stor för sin vecka.
    Läkaren på förlossningen trodde diabetesen kunde ha något samband med att han kom tidigt också. Annars hade jag inga andra känningar eller klar orsak till det. Är det någon mer som har erfarenhet av graviditetsdiabetes och för tidig förlossning? 
Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)