Hej!
Fick i Torsdags morse (jorå, mitt i snöstormen utan taxibil :-/) Vår fina Alessia.
Lyckades hålla det till v 36, var inne redan i v 33 o fick bricanyl, låg mest i två veckor efter det.
Snabbt gick det, iaf 3 timmar. O ja, med lite hjälp av sambons mor o man hann vi in med.
Hon är liten liten, väger idag 2400 o är 46 lång. (föddes 2520)
Har klarat sig väldigt fint, fattade ganska snabbt hur man suger, så vi slapp sond.
Höll värmen hyfsat om hon låg på oss, så vi slapp värmebädd.
Blodsockret var lite sådär o hon var svår att få igång när hon kom ut, då var jag lite spak faktiskt, hade ju hela tiden tänkt att bara vi kommer över v 35 klarar hon sig fint.
Stackarn har blåmärken lite överallt för de nöp o grejjade för att hon skulle andas.
Nu kom ett litet mindre bakslag med bilirubin i för hög nivå så i skrivandets stund ligger hon o solar sig, tre timmar av tolv har gått.
Vi var alltså lite förberedda på att hon skulle komma lite tidigt, men jag trodde att hon skulle räknas som fullgången o inte ha problem alls nu i v 36, naivt kanske.
Så var hon ju mycket mindre än jag trodde. Hon är lika stor som min syster bebis som föddes i v 34.
Har två barn sen innan, o tänket är ju helt klart annorlunda nu när hon visar sig va lite "svag" (fast hon e ju stark som klarat sig så fint).
Inga besök, massa handsprit o massa närhet för värmen. Det blev en helt annan oro.
Ska läsa runt lite här