• Scorpio

Prematurbarn 2012 =)

Hej på er!

Vår underbara dotter Enja tittade ut redan i v 31+0 och har nu hunnit blivit 4 veckor gammal.

Det skulle vara kul att samla fler prematurföräldrar i den här tråden så vi kan följa varandras bebisar och ge stöd och råd till varandra! =)

Både text och bilder är varmt välkomna i den här tråden! {#emotions_dlg.flower} 

♥ Enja 120112, 1870 g o 42 cm ♥ www.enplusenblirtre.blogspot.com
  • Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)
  • Miniz1983

Nu lutar det åt att vi får åka hem innan nästa helg men har ännu inte fått klart att det är så. I journalen har de tydligen resonerat om att första hemsjukvärdsbesöket hemma blir 4/1. Vågar fortfarande inte tro det för ingen har sagt något rakt ut till oss ännu. Vi (min sambo) måste åka och hämta apnélarm på onsdag eller torsdag som vi måste ha hemma så länge Marwin har sonden.Vågar inte hoppas förrän någon säger rakt ut att nu får du åka hem. Vill inte bli besviken. Men känner att jag behöver komma hem, mår så dåligt av att vara här och depressionen är nu ett faktum :(

• wockatz

Miniz: säger det här oxå: vilken liten sötnos ni har!
    Jag håller tummarna för att du har rätt! Sjukhusliv är tärande... Men vilken tur att det finns! ;)
    Kram på dig

• Miniz1983
    wockatz skrev 2012-12-29 17:40:04 följande:
    Miniz: säger det här oxå: vilken liten sötnos ni har!
    Jag håller tummarna för att du har rätt! Sjukhusliv är tärande... Men vilken tur att det finns! ;)
    Kram på dig
    Tack så mkt.

Jo detta har knäckt mig totalt. Är typ redo för psyk. Just nu gråter jag bara. Vill inte umgås med någon, har ingen matlust och orkar inget alls. Är bara ledsen och besviken på allt. Avundsjuk på sambon som inte behöver vara här och som imorgon tänker ta en sjukhusfridag med bonusen som han uttryckte det. Jag vill bara lägga mig ner och dö. Vill inte vara här. Vill också kunna ta "en sjukhusfri dag"
  • MammanJulia

Miniz1983: Förstpr att det känns hemskt orättvist och tufft, stackars dig!! Men en vacker dag får du gå där ifrån med din fine lille bebis och då är det värt allt slit. Jag tycker det gick fortare än jag trodde att återhämta sig lite när vi väl kom hem. Kramar!

• wockatz

Jag var oxå ensam mest under vår sjukhustid, sambon ja, vad gjorde han? Sov, slöade och tog det lugnt!
    Kan inte personalen hjälpa dig i några timmar så du kan få andas lite? Bara att få komma ut, fika på stan eller en promenad kan göra underverk. Jag grät väldigt mycket och var ledsen mest hela tiden.
    Men som MammanJulia skriver, det gick fort att komma tillbaka när vi kommit hem som en hel familj. Känner med dig. Kram

• Miniz1983

Jo det är liksom hemma jag vill vara, även om man behöver göra samma sak hemma som här så är man inte instängd på samma sätt. Och mer bekvämt hemma, så tror också det blir bättre bara vi får komma hem.

• Saftmedbulle
    Miniz1983 skrev 2012-12-30 09:12:36 följande:
    Jo det är liksom hemma jag vill vara, även om man behöver göra samma sak hemma som här så är man inte instängd på samma sätt. Och mer bekvämt hemma, så tror också det blir bättre bara vi får komma hem.
    Pepp!
  • Miniz1983

Igår blev Marwin en månad och idag fick vi veta att vi får med största sannolikhet åka hem på måndag. Och inte nog med allt så kom mensen igång redan igår en månad efter snittet. Hade hoppats på att sen skulle hålla sig borta ett tag till.

Svar på tråden Prematurbarn 2012 =)